Ion-Ovidiu Pânișoară: Agenda lui 2017, pentru o reformă în Educație
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
Mai este foarte puțin până când vom păși în noul an, un moment în care fiecare dintre noi ne punem multe speranțe pentru viitor. În acest context, expertul în psihopedagogie Ion-Ovidiu Pânișoară notează că atunci când vom ciocni un pahar de șampanie la cumpăna dintre ani putem să ne promitem (fiecare în gând) și ce trebuie să cuprindă agenda pentru 2017, pentru o reformă în educație. 

În curând o să punem punct și anului 2016. Timid bate la ușă anul 2017 și - ca de obicei - ne punem multe speranțe pentru viitor. Nu putem însă să uităm trecutul pentru că - la fel ca peste tot în viață - ca să visezi la roade bogate trebuie să te uiți unde îți sunt rădăcinile. Astfel starea sistemului, educația, arată multe lucruri care rămân, an după an, în orizontul lui „mai trebuie făcut”. Iată ce notez eu în agenda lui 2017: 

[citeste si]

  • mai multă atenție pentru profesorul de la catedră. Știu că dosarul plin de diplome poate să fie tentant și fascinant, dar doar ceea ce face dascălul la clasă este ceea ce rămâne. Simte profesorul acest lucru? Încurajăm oare creativitatea lui cu elevii, autoperfecționarea în metodele de predare, blândețea de care dă dovadă, răbdarea, tactul pedagogic? Cine le măsoară și cine i le recunoaște?  Dacă „grosimea” dosarului contează mai mult decât activitatea de zi cu zi la catedră vom pierde încet, încet o tradiție a profesorului de excepție. Vreau să reinventăm școala pornind de la profesor, de la om, să reconstruim omul înainte de toate. Avem mulți dascăli dăruiți care fac lucruri minunate - trebuie să-i scoatem în față, trebuie să-i punem purtători de drapel pentru această schimbare. Din păcate, în ultimii ani am dat dovadă de un talent fantastic să ducem în derizoriu orice, să găsim soluții de rezervă, să inventăm scurtături. Este timpul să învățăm și alt drum. Am dus în derizoriu studiile de licență, studiile de masterat, studiile doctorale. Am aruncat cu praf peste munca majorității studenților corecți care învață pentru viitor și nu pentru notă. Am amestecat totul - lucărări valoroase și lucrări mediocre, munca asiduă a unor oameni și plagiate răsunătoare etc. Este timpul să ne revenim. Este timpul să apreciem, din nou, munca corectă - singura care aduce onoare și care oferă satisfacții adevărate.

     
  • mai multă atenție pentru elevul care vine la școală. Școala este frumoasă - profesorii trebuie să aibă zâmbetul pe buze, elevii să vină fericiți la școală. Trebuie să ne intereseze părerea lor, să îi respectăm dacă dorim să ne respecte. Este o altă generație - cea pe care o avem astăzi în bănci - generația digitală. Trebuie să învățăm că diferit nu înseamnă mai rău. Trebuie să învățăm să ne adaptăm la ei și să-i învățăm pe ei să se adapteze la noi.
     

Citește continuarea pe perfomante.ro

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel