Data publicării:
Prof. drd. Roxana Petre: Cum se desfășoară corectarea lucrărilor la bac
În cadrul celei mai recente ediții a emisiunii DC Edu, prof. univ. dr. Sorin Ivan le-a avut ca invitate pe prof. drd. Roxana Petre, metodist ISMB de la Liceul Teoretic "Benjamin Franklin", București, și pe prof. Corina Maria Buzoianu de la Colegiul Național "Spiru Haret", București. Discuțiile au abordat procesul de corectare la bacalaureat și alte examene desfășurate la nivel național, Roxana Petre explicând că evaluarea s-a desfășurat digital în centre specializate, subliniind eficiența și uniformitatea evaluării. De asemenea, au fost tratate teme relevante precum impactul digitalizării asupra educației și responsabilitatea instituțională în procesul de îmbunătățire a evaluărilor.
Domnul profesor Sorin Ivan a întrebat invitatele cum s-a desfășurat procesul de corectare la bacalaureat, având în vedere că au făcut parte din comisiile constituite în acest sens.
"Foarte interesant, să știți", a răspuns profesoara Roxana Petre.
Profesoara Roxana Petre a menționat că procesul de corectare la bacalaureat s-a desfășurat digital, în centre de evaluare, contrar corecturii fizice din anii precedenți, chiar dacă părinții au avut rezerve privitoare la timpul petrecut de elevi în sălile de examen până la scanarea lucrărilor.
"Sunt centre de evaluare. Deci spre deosebire de anii trecuți, când aveam acea corectură fizică asupra lucrării... Acum e digital procesul, deși părinții au avut o întreagă dispută, că copiii stau prea mult în sălile de clasă, până când le sunt scanate lucrările.
Este un proces însă profund operativ, să spun așa. Inițial am corectat vreo 80 și ceva de lucrări (...). Din toată țara, absolut, mai puțin București", a subliniat aceasta.
Prof. univ. dr. Sorin Ivan a întrebat-o pe doamna profesoară cum se distribuie aceste lucrări - "random" (cum spun copiii de ciclu primar) ori există o logică? Profesoara a explicat că lucrările au fost distribuite printr-un algoritm al programului.
"Probabil că există un algoritm al programului. Cu siguranță există un algoritm al programului. Nu ne sunt distribuite lucrări din București. Sunt lucrări total necunoscute", a răspuns profesoara Roxana Petre.
Profesoara a subliniat că baremul de evaluare a fost bine realizat și că evaluarea a fost unitară, având în vedere sprijinul oferit de Ministerul Educației prin intermediul conferințelor organizate pentru interpretarea uniformă a itemilor.
"Baremul este foarte bine așezat acolo, pe margini. Modalitatea de evaluare este mult mai accesibilă pentru noi, evaluatorii. Operăm cu ușurință, adică sunt plusuri foarte mari.
Iar anul acesta a fost și o corectură unitară. Pentru că Ministerul Educației ne-a pus la dispoziție, prin intermediul unor conferințe, niște modalități, obiective de interpretare ale itemilor, în așa fel încât cu toții să corectăm în mod unitar.
Acesta conferințe s-au desfășurat în fiecare dimineață ale probelor. Când spun conferințe, mă refer că și la capacitate la fel a fost.
Trebuie să asigurăm părinții că interesul nostru este unul potrivit dorințelor dumnealor. Adică în niciun caz noi nu ne batem joc de copii, ci dimpotrivă. Venim cât putem de mult în sprijinul lor", a subliniat profesoara Roxana Petre.
În încheiere, prof. univ. dr. Sorin Ivan a menționat că această precizare este foarte importantă.
"Suntem de principiul că atunci când sunt lucruri bune (și sunt destule lucruri bune), trebuie să le reliefăm. Trebuie să lăudăm instituțiile care fac lucruri bune.
După cum, per a contrario, când apar lucruri critice sau criticabile, să le spunem, pentru că nu atacăm, nu criticăm persoane, ci abordări, imperfecțiuni în ideea de a le corecta, apropo de corectare", a conchis acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News