Data publicării:

Normalizarea situației din București. Prima etapă

Autor: Cristian Bușoi | Categorie: Politica
WhatsApp

Cursa pentru alegerile locale a început, iar PNL și-a stabilit candidatul în capitală. Planul pentru București are ca primă etapă rezolvarea celei mai grave probleme cu care se confruntă bucureștenii: traficul infernal. Candidatul PNL la Primăria Generală, Cristian Bușoi, își prezintă în premieră proiectul pentru transport și infrastructură, în analiza politică scrisă pentru DCNews.

Normalizarea situației din București. Prima etapă

Pentru că în toate aparițiile mele publice m-am referit mai puțin la politică și politiceni și mai mult la politicile publice, subiectul pe care îl pun în discuție este cel al transportului și infrastructurii din București, pentru că, la cum se circulă acum în cele mai multe cartiere, Capitala pare abandonată. Cu lucrările întârziate la cele mai mari investiții de infrastructură, bucureștenii sunt un butoi de pulbere. Chiar dacă nu avem o iarnă cu zăpadă, în Capitală, timpul parcurs, la orele de vârf, de către un șofer plecat dintr-un mare cartier spre centrul orașului durează, în medie, o oră. Aceeaşi statistică este valabilă şi în cazul bucureştenilor care folosesc mijloacele de transport în comun, în cazul fericit în care acestea respectă graficul de parcurs.

În opinia mea, problema traficului din Bucureşti poate fi rezolvată prin soluţii inspirate de experiența celorlalte metropole europene care s-au confruntat cu aceeași problemă și au depășit-o. Planul în cinci pași pe care eu îl propun într-o prima etapă este destinat depășirii problemelor încurcate de trafic:

  1. Finalizarea lucrărilor de infrastructură deja începute. Astfel, vor fi fluidizate zonele blocate de lucrări și se va realiza o coerență minimală a actului de administrație locală. Bucureștiul s-a transformat într-un șantier din cauza faptului că termenele de execuţie nu au fost respectate. În acelaşi timp, trebuie să accelerăm şi să terminăm proiectele avansate de infrastructură, cum ar fi extinderea Magistralei 5 de metrou (Râul Doamnei- Eroilor 2, Pantelimon- Piaţa Iancului, Piaţa Iancului-Eroilor 2), a Magistralei 4 de metrou (Parc Bazilescu- Lac Străuleşti), a Magistralei 6 de metrou(Gara de Nord- Aeroportul Otopeni).
  1. Realizarea centurii ocolitoare a Capitalei, în colaborare cu Guvernul României. Centura orașului reprezintă un punct nevralgic pentru administraţia locală, chiar dacă execuţia propriu-zisă intră în responsabilitatea Guvernului. Traficul intens și timpul de staționare mare pe benzile existente ale centurii actuale (din 72 de km ai centurii, doar 20 de km sunt extinşi la patru benzi) îi determină pe oameni să traverseze orașul, lucru care sporește aglomerația în Capitală. O centură realizată în regim de autostradă garantează un trafic mai redus în interiorul orașului.
  1. Modernizarea transportului public într-o manieră care să-l facă atractiv pentru bucureșteni, astfel încât aceștia să fie stimulați să renunțe la transportul cu mașina personală.
  1. Creşterea numărului de staţii de metrou. Chiar dacă Metrorex se afă în subordinea Guvernului, primarul nu poate sta nu mâinile în sân. La Paris, metroul are 245 de stații răspândite pe o suprafață de doar 87 km² în timp ce metroul din București acoperă cu doar 51 de stații o suprafață de 5 ori mai mare. Rețeaua de metrou din București a fost concepută cu distanțe de 1,5-1,7 km între stații, prea mari pentru ca acest serviciu public să funcționeze la parametri optimi. Pentru eficientizarea şi transformarea metroului într-o alternativă la transportul cu maşina personală, este nevoie de o regândire, în parteneriat cu Guvernul, a staţiilor de metrou, pentru a-l face eficient pentru bucureşteni. 

După parcurgerea celor patru pași, alte metropole europene au recurs la reduceri fiscale pentru încurajarea companiilor private să își răsplătească angajații care nu vin la serviciu cu mașina. În cadrul acestui plan, firmele plătesc angajaților o sumă de bani pentru a nu veni cu autoturismul personal la serviciu. Primăria Capitalei poate determina acest comportament din partea agenților economici fie prin impozitarea diferențiată a locurilor de parcare, fie prin deduceri de la plata taxelor locale.

Cred că variantele propuse fac parte dintr-un plan de normalizare și de ieșire din criza de moment dată de existența în trafic a lucrărilor de infrastructură neterminate, care lasă impresia că Bucureștiul este neguvernat.  În plus, și nu în ultimul rând, toate soluțiile noi propuse, trebuie să se execute transparent, cu termene respectate și cu o legislație mai dură pentru nerespectarea termenului de predare a lucrării, corelat cu o bugetare corectă și la fel de draconic respectată. 

Nota redacției:titlul de homepage și lead-ul aparțin redacției, responsabilitatea textului revine autorului

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel