Informaţia a fost oferită, pentru Agerpres, de directorul Societăţii Judeţene de Drumuri şi Poduri (SJDP) Maramureş, Gheorghe Dorca Popan.
"DJ 109F din oraşul Cavnic (Munţii Gutâi) spre localitatea Strâmbu Băiuţ (Munţii Ţibleşului) s-a închis, azi, traficului rutier, deşi în zonă încă nu a nins foarte mult. E o măsură luată pe toată durata iernii pentru a preveni orice incident neplăcut pe această porţiune de drum. Prima închidere a traficului pe acest drum a avut loc în urmă cu aproape trei săptămâni, când în zona montană a nins abundent şi exista pericolul producerii unor blocaje. Drumul acesta va fi redeschis abia în primăvară", a spus Popan.
Pentru a putea ajunge în localităţile Băiuţ şi Strâmbu Băiuţ, localităţi situate la poalele Munţilor Ţibleş, participanţii la trafic vor utiliza varianta DJ 109F din şi spre oraşul Târgu Lăpuş. Acesta a mai precizat că pe durata iernii va fi închis traficului turistic şi drumul de pământ şi piatră dintre staţiunea Izvoarele (Munţii Gutâi) spre barajul Runcu, unitate hidrotehnică aflată în construcţie a cărui şantier pe durata sezonului rece se opreşte.
Directorul SJDP Maramureş a mai precizat că, săptămânal, societatea depozitează în principalele puncte stabilite a drumurilor judeţene peste 250 de tone de sare şi nisip pentru a putea fi utilizate în caz de necesitate.
"Suntem în graficul stabilit cu depozitarea sării şi nisipului, inclusiv a nisipului produs de noi, săptămânal, aşezăm în puncte stabilite pe principalele drumuri judeţene, aproximativ 250 de tone de material antiderapant. Sunt convins că nu vom avea probleme din acest punct de vedere, iar în altă ordine, utilajele şi personalul este pregătit să intervină în caz de necesitate, adică în cazul unor ninsori abundente atât zonele de munte cât şi la şes", a mai arătat Popan. El a mai precizat că pe o porţiune a DJ 184 dintre oraşul Cavnic şi domeniul schiabil Cavnic, drum care traversează Munţii Gutâi, va fi folosită o soluţie specială, similară clorurii de calciu, pentru o deszăpezire mai eficientă.
[citeste si]
Potrivit aceleiaşi surse, participanţii la trafic, îndeosebi transportatorii rutieri, dar şi localnicii trebuie să aibă în vedere că aproape 80% din drumurile judeţene traversează zone montane la altitudini de peste 1.000 de metri, unde, în timpul iernii, vremea se poate schimba la intervale scurte de timp. Acesta a mai arătat că participanţii la trafic trebuie să fie pregătiţi corespunzător pentru durata iernii, iar înaintea pornirii la drum să se informeze asupra condiţiilor meteo şi a stării drumurilor pe care intenţionează să le parcurgă. SJDP Maramureş administrează peste 800 km de drumuri judeţene, unitatea aflându-se în subordonarea Consiliului Judeţean Maramureş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Emi și Cuza, comentarii la adresa lui Florin Ristei: "Exagerează cu vocea! Ca și cum ai două ceasuri cu diamante și le porţi pe amândouă!"
- Ce presupune amplasarea reactoarelor modulare mici (SMR) pe teritoriul României. Ambasadorul Rim Kap-soo: Ar fi prima țară din lume care are așa ceva / video
- În Reșița condusă de Ioan Popa (PNL), austriecii de la Porr s-au apucat să... asfalteze șine de tramvai / video
- Locul din România unde turiștii ”vin pentru că avem niște peisaje extraordinare” și ”oamenii sunt gospodari și primitori”: Dar avem o problemă foarte gravă
- ADN-ul lui Alain Delon, cerut în instanță. Presupusă legătură de paternitate: "Nu ai ochii mei, nu ai părul meu, nu eşti fiul meu, nu vei fi niciodată fiul meu"
- Alertă răpire copil în Iași! Oamenii, avertizați de Poliția Română pe telefoane - Foto în articol
- Nu ai nevoie de asigurare de sănătate suplimentară în UE. Cum să obții gratuit și fără drumuri cardul de sănătate european