Grapini a avut numeroase discuții cu reprezentanți români din domeniu, astfel că întrebarea adresată CE este una serios documentată. “Între statele membre există diferențe de standarde în ceea ce privește protejarea anticorozivă a tirfoanelor (șuruburi care susțin șinele căilor ferate). Aceste elemente de siguranță ale căilor ferate pot fi produse prin zincare termică sau prin simpla acoperire cu un strat de gudron. Având în vedere principiile pieței interne și protecției consumatorilor, cât și nevoia de standarde comune pentru a asigura calitatea și siguranța în transportul pe căile ferate, consideră Comisia necesară introducerea unor norme pentru stabilirea unor standarde comune în ceea ce privește protejarea anticorozivă a elementelor de fixare a liniilor de cale ferată (tirfoane)?”, a scris Maria Grapini Comisiei Europene.
Răspunsul Comisiei Europene
CE i-a răspuns umanistei, asigurând-o că infrastructura feroviară trebuie să respecte cerințele prevăzute în Directiva privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană și în legislația secundară aferentă, în care se precizează cerințele funcționale și de performanță (inclusiv de siguranță) pentru rețeaua feroviară și sistemele de fixare a șinelor. “O tehnologie considerată eficientă din punct de vedere al costurilor într-un stat membru se poate dovedi a fi mai puțin eficace în alte state membre, în care condițiile de umiditate sau de salinitate, de exemplu, sunt diferite. Administratorul de infrastructură are responsabilitatea de a asigura întreținerea căii ferate și de a gestiona riscurile, luând în considerare ciclul de viață al tirfoanelor, inclusiv riscul de disfuncționalitate al acestora. Trebuie remarcat faptul că diferențele în ceea ce privește specificațiile pentru tirfoane nu au niciun impact asupra interoperabilității”, se arată în răspunsul Comisiei Europene, transmis umanistei Maria Grapini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz