Cadourile de la firmele farmaceutice și turismul medical, interzise de ARPIM
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
medici
medici

Medicii nu vor mai putea primi decât patru cutii de medicamente gratuite, de la firmele farmaceutice, iar cadourile de la companii sunt interzise, sub orice natură. Până acum, firmele etice puteau oferi cadouri cu valoarea de până la 150 de lei, cu ocazia unor sărbători tradiționale sau a unor ocazii speciale. De asemenea, vor fi interzise sponsorizarea sau organizarea unor evenimente în străinătate, dacă majoritatea participanților sunt străini, ca și cazarea la hoteluri de 5 stele.

Aceste norme sunt rezultatul auto-reglementărilor adoptate de Asociația română a Producătorilor Internaționali de Medicamente, ce cuprinde 28 de companii transnaționale care operează în țara noastră. Noile reglementări vin după ce mai mulți oficiali, dar și unii jurnaliști au acuzat medicii că sunt ”motivați” să prescrie produse farmaceutice de la anumite firme, prin oferirea de cadouri sau sponsorizarea ”turismului științific”, adică a participării la diferite evenimente organizate în afara granițelor. Amintim scandalul declanșat în 2003, când nu s-a putut alcătui o comisie de anchetă a unor decese din maternități pentru că toți ginecologii cu titlu universitari vizitau Mexicul, sponsorizați de o companie care produce anticoncepționale. Iată comunicatul ARPIM:

”Noua editie a Codului de Etica a luat in calcul  cele mai recente reglementari  in domeniu la nivel european si international, precum si experienta aplicarii unui Cod de Etica in Romania, in ultimii 6 ani. Noutatile aduse de aceasta editie sunt:

  • Limitarea numarului de mostre care pot fi oferite profesionistilor din domeniul sanitar (4 mostre de produs la cea mai mica concentratie, si numai mostre din produse lansate pe piata in ultimii doi ani);
  • Interzicerea totala a cadourilor de orice natura. Editia precedenta permitea oferirea de cadouri traditionale cu prilejul unor ocazii speciale, in valoare de maxim 150 lei;
  • Interzicerea organizarii sau sponsorizarii de evenimente in afara tarii, cu exceptia vizitelor la laboratoare sau alte facilitati stiintifice, sau daca majoritatea participantilor sunt straini;
  • Interzicerea totala a organizarii sau sponsorizarii de evenimente la hoteluri de 5 stele, precum si in locatii renumite pentru facilităţile lor de divertisment, sportive sau pentru “extravaganţa” lor.

Codul se aplica celor 28 de companii membre ale Asociatiei Romane a Producatorilor Internationali de Medicamente – asociatie care reprezinta circa 70% din piata farmaceutica romaneasca - venind sa detalieze si sa clarifice cadrul legislativ national, deficitar in aceasta privinta. Sanctiunile prevazute de acesta pot fi avertisment, amenzi, si pot merge pana la excluderea din asociatie. Adoptat pentru prima data in mai 2005, Codul a fost revizuit pentru a sasea oara anul acesta si respecta in totalitate cadrul stabilit de Directiva Consiliului Uniunii Europene 2001/83/EC, care recunoaste rolul controlului voluntar al publicitatii la medicamente”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel