Ministerul Educaţiei a publicat, pe site-ul www.edu.ro, metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Evaluările-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc între 9 şi 23 mai, metodologiile şi lista unităţilor de învăţământ unde vor avea loc acestea fiind publicate, vineri, pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Evaluările vor avea loc în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a şi 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Lista acestor unităţi de învăţământ a fost publicată pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte, a precizat Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni, care vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor şi, respectiv, competenţe de matematică.
"Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate", a precizat MECTS.
La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă -pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică.
"Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar", potrivit sursei citate.
La clasa a VI-a, evaluarea vizează optimizarea învăţării, elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Emi și Cuza, comentarii la adresa lui Florin Ristei: "Exagerează cu vocea! Ca și cum ai două ceasuri cu diamante și le porţi pe amândouă!"
- Ce presupune amplasarea reactoarelor modulare mici (SMR) pe teritoriul României. Ambasadorul Rim Kap-soo: Ar fi prima țară din lume care are așa ceva / video
- ADN-ul lui Alain Delon, cerut în instanță. Presupusă legătură de paternitate: "Nu ai ochii mei, nu ai părul meu, nu eşti fiul meu, nu vei fi niciodată fiul meu"
- În Reșița condusă de Ioan Popa (PNL), austriecii de la Porr s-au apucat să... asfalteze șine de tramvai / video
- Locul din România unde turiștii ”vin pentru că avem niște peisaje extraordinare” și ”oamenii sunt gospodari și primitori”: Dar avem o problemă foarte gravă
- Nu ai nevoie de asigurare de sănătate suplimentară în UE. Cum să obții gratuit și fără drumuri cardul de sănătate european
- Alertă răpire copil în Iași! Oamenii, avertizați de Poliția Română pe telefoane - Foto în articol