'Sunt probleme cu banii, dar nu sunt probleme care nu se pot rezolva. Ei trebuie reaşezaţi şi cu siguranţă terminăm cu un deficit de sub 3%. (...) În ministerul meu nu sunt probleme cu banii, noi având companii de succes, care câştigă. E normal (să fie probleme cu banii, n.red.), România îşi doreşte mult, eu mi-aş dori investiţii, aeroport în fiecare oraş etc, la asta mă refer. Nu avem o problemă cu salarii şi pensii, astea sunt nebuniile unora, şi nici nu aş putea să fiu prea riguros aici, eu nefiind ministru la Finanţe', a afirmat Niculae Bădălău.
Acesta s-a declarat dispus să îşi asume depăşirea deficitului cu condiţia investirii banilor într-o autostradă.
'Dacă am investi într-o autostradă, eu cred că aş fi de acord să mergem şi să susţinem la Uniunea Europeană să accepte să depăşim deficitul, dar să ştim că se duc banii într-o investiţie majoră a României. Dacă mă întrebaţi la lista de investiţii, eu ţin foarte mult ca societăţile (din subordinea Ministerului Economiei, n.r.) să îşi realizeze gradul de investiţii. De foarte multe ori unii nu reuşesc, din diferite cauze: avize, studii de fezabilitate, proiecte etc, şi atunci e normal să reaşezi bani, e simplu, nu e aşa o problemă', a apreciat Niculae Bădălău.
Ministerul Economiei trebuie să sprijine sectorul privat prin reducerea birocrației
Ministrul Economiei a susţinut că ministerul său trebuie să sprijine sectorul privat, în special prin reducerea birocraţiei. 'Eu nu am o problemă cu banii, eu am o problemă cu companiile să fie pe profit şi să reuşim să ajutăm statul ăsta şi să ajutăm chiar companiile private, pentru că economia românească nu înseamnă neapărat economia de stat, ci înseamnă şi economia privaţilor, şi avem discuţii foarte multe cu ei în a-i ajuta, în a-i sprijini. Noi trebuie să sprijinim inclusiv privaţii să se dezvolte, pentru că asta înseamnă economia românească, să reducem birocraţia. Sunt probleme cu banii pentru că mi-aş dori mult mai mulţi bani în economia românească, ca să reuşim o dezvoltare cât mai rapidă', a adăugat Niculae Bădălău.
Anunțul ministrului Finanțelor, Eugen Teodorovici
Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a anunţat joi că nu mai este timp pentru ca rectificarea bugetară să fie aprobată la 31 iulie, aşa cum era planificat, astfel că Executivul ar putea aproba această măsură o săptămână mai târziu.
'Mai sunt câteva lucruri de încheiat. Aprobarea ei în Guvern ţine de pasul de trecut cu CSAT. Va fi săptămâna viitoare CSAT, ceea ce înseamnă că rectificarea nu va avea loc la 31 iulie, pentru că sunt mai mulţi paşi de parcurs: CSAT, Consiliul Fiscal, CES, şi atunci probabil că 31 iulie nu mai rămâne o dată fezabilă pentru rectificare. Poate următoarea săptămână', a arătat ministrul Finanţelor.
Teodorovici a mai spus că ţinta de deficit bugetar pentru finalul anului rămâne aceeaşi, respectiv 2,76% din PIB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand