Măsura, potrivit lui De Blasio, va genera până la 800 milioane de dolari pe an şi va afecta mai puţin de 1% din populaţia oraşului.
Dacă va fi aprobată măsura, va creşte de la 3,9 % la 4,4 % nivelul maxim de impozitare pe care îl plătesc administraţiei municipale persoanele cu venituri de peste 500.000 de dolari şi cuplurile cu peste un milion de dolari.
Conform calculelor primăriei, noul impozit va afecta doar circa 32.000 de new yorkezi, sau 0,8 % din populaţia oraşului.
"În loc să pasăm factura familiilor de muncitori şi utilizatorilor metroului şi autobuzelor, care deja au de suferit din cauza unor tarife în creştere şi a unor servicii de proastă calitate, cerem celor mai bogaţi din oraşul nostru să aibă un aport un pic mai mare pentru a ne ajuta să aducem sistemul nostru de transport la nivelul secolului XXI", a spus De Blasio.
În ultimele luni, întârzierile şi incidentele s-au înmulţit la metroul din New York, ceea ce a determinat autorităţile să-l declare în "stare de urgenţă".
Guvernatorul statului, Andrew Cuomo, şi primarul oraşului, ambii democraţi, au şocat în mod repetat în legătură cu cei care trebuie să furnizeze fondurile necesare.
Planul prezentat luni de De Blasio are în vedere ca o parte dintre banii strânşi de la cei bogaţi să fie folosiţi pentru a oferi abonamente de transport la jumătate de preţ la peste 800.000 new yorkezi cu venituri reduse.
Noul impozit, va trebui însă aprobat de legislativul statului, ceva foarte complicat, având în vedere că Senatul din New York este controlat de republicani.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video