Facebook și Instagram, investigate de Uniunea Europeană. Gestionarea reclamelor, în special a celor politice, ar fi vizată
Uniunea Europeană ar demara investigații asupra aplicațiilor Facebook și Instagram.
Aplicațiile Facebook și Instagram vor fi investigate de Uniunea Europeană privind posibile încălcări ale regulilor de moderare a conținutului, au declarat patru persoane pentru POLITICO.
Este probabil ca anchetele să vizeze o serie de aspecte, inclusiv gestionarea de către compania Meta a reclamelor, în special a celor politice, pentru a examina suspiciunile de încălcare a Digital Services Act (DSA), actul legislativ al UE privind serviciile digitale, au declarat persoanele care au vorbit sub protecția anonimatului pentru sursa citată.
Platforme precum Facebook au fost rugate, în cadrul actului legislativ, să se asigure că reclamele politice și deepfake-urile realizate cu inteligența artificială sunt etichetate în mod clar înainte de alegeri.
Sute de milioane de europeni vor merge la urne în perioada 6-9 iunie pentru a alege noii reprezentanți ai Parlamentului European, care vor stabili agenda blocului pentru următorii cinci ani. Guvernele UE sunt îngrijorate de o intensificare a amestecului rusesc care ar putea influența opiniile alegătorilor. Un ministru francez a avertizat chiar că Franța este „copleșită de propagandă”.
Compania Meta a fost, de asemenea, interogată de luni de zile de autoritățile de reglementare în legătură cu alte aspecte, cum ar fi modul în care abordează videoclipurile ilegale sau dăunătoare încărcate de utilizatori pe site-urile sale de socializare, până la preocupări mai generale legate de dezinformare și de modul în care tinerii utilizează serviciile digitale ale companiei.
Materiale legate de atacul Hamas
În octombrie, Comisia Europeană a cerut companiei Meta să răspundă în legătură cu materialele legate de atacul Hamas asupra Israelului, iar în noiembrie a solicitat informații privind integritatea alegerilor. În decembrie, a întrebat compania despre preocupările legate de sănătatea mentală și fizică cu privire la modul în care minorii au folosit serviciile sale și, de asemenea, despre algoritm.
Chiar luna trecută, UE a solicitat informații despre algoritmi, deepfake-uri, noul model de abonament fără reclame al Meta, aplicația Threads și modul în care aceasta limitează vizibilitatea unor conturi sau postări, cunoscut sub numele de ”shadow banning”.
Purtătorul de cuvânt al companiei Meta, Ben Walters, a declarat că societatea are „un proces bine stabilit pentru identificarea și reducerea riscurilor pe platforme”.
„Așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm cooperarea cu Comisia Europeană și să le furnizăm mai multe detalii despre această activitate”, a spus el, conform POLITICO.
Norme digitale impuse
Executivul UE supraveghează modul în care marile platforme online respectă normele digitale care le impun să limiteze conținutul ilegal și dăunător, cum ar fi dezinformarea. Companiile riscă ordine de suspendare a unor funcții sau amenzi de până la 6% din veniturile lor globale.
În urma acestor investigații, compania Meta ar fi a treia companie vizată de anchete. Autoritățile de reglementare și-au pus în funcțiune noul instrument împotriva conținutului online problematic, demarând deja alte investigații în cazul aplicațiilor TikTok, X și AliExpress.
Meta a dat în judecată Comisia Europeană în legătură cu o taxă pe care trebuie să o plătească pentru a finanța punerea în aplicare a DSA. Meta a declarat că plătește 11 milioane de euro pentru anul 2024, aproape un sfert din suma de care UE a declarat că are nevoie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News