Investigatorii de la Comisia Europeană vor inspecta în următoarele săptămâni companii auto din China, ca parte a anchetei care va stabili dacă vor fi impuse tarife punitive pentru protejarea producătorilor europeni de vehicule electrice (EV), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Printre producătorii auto vizaţi se află BYD, Geely şi SAIC. Investigatorii nu sunt interesaţi de brandurile din afara Chinei care produc vehicule în statul asiatic, cum ar fi Tesla, Renault şi BMW, susţin sursele.
Ancheta, lansată în octombrie şi programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta pe care a calificat-o drept un "protecţionism pur" şi a subliniat că este probabil să dăuneze relaţiilor comerciale sino-europene, conform Agerpres.
Nimeni nu comentează informaţia pe surse
Reprezentanţii Comisiei Europene, ai Ministerului Comerţului din China, ai BYD şi SAIC nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia. Oficialii Geely au refuzat să comenteze dar au citat comunicatul lor din octombrie în care se arată că firma respectă toate legile şi sprijină pe plan global concurenţa loială pe piaţă.
Una dintre surse a spus că anchetatorii ar fi sosit în China, în timp ce altă sursă susţine că vizitele sunt programate în ianuarie şi februarie.
Vor fi efectuate inspecţii la faţa locului, verificându-se răspunsurile la chestionare ale producătorilor auto, adaugă sursele.
În documentele Comisiei Europene se precizează că ancheta este "în stadiu iniţial" şi vizitele de verificare vor fi efectuate până în 11 aprilie.
China răspunde cu o anchetă antidumping
În 5 ianuarie, Ministerul Comerţului din China a anunţat demararea unei anchete antidumping privind coniacul importat din Uniunea Europeană (UE), pe fondul intensificării tensiunilor dintre Beijing şi Bruxelles.
Investigaţia vine în urma unei plângeri depuse de Asociaţia chineză de băuturi alcoolice în numele industriei interne de coniac. Ancheta se va concentra pe coniacul din UE care este importat în China în recipiente mai mici de 200 de litri, a precizat Ministerul Comerţului, fără a da publicităţii numele companiilor.
"China indică Europei cum ar putea arăta represaliile dacă sunt impuse taxe vamale la vehiculele electrice chinezeşti", susţine Noah Barkin, consilier principal la Rhodium Group. "Această mişcare ar afecta cel mai mult ţările producătoare de vin, cum ar fi Franţa, şi probabil nu este o coincidenţă. Guvernul francez a fost cel mai puternic susţinător al anchetei UE privind subvenţiile acordate de China pentru vehiculele electrice", a declarat Barkin.
Printre modelele populare din China exportate spre Europa se află MG de la SAIC şi Volvo (deţinut de Geely).
Ponderea maşinilor produse în China pe piaţa vehiculelor electrice din UE a urcat la 8% şi ar putea ajunge la 15% în 2025, în mod obişnuit EV din China fiind cu 20% mai ieftine decât modelele produse în blocul comunitar.
În prezent, producătorii EV din China, de la liderul pieţei BYD la rivalii mai mici Xpeng şi Nio, îşi accelerează eforturile pentru a se extinde peste hotare, în contextul intensificării concurenţei pe piaţa internă şi al atenuării creşterii vânzărilor în China. Mulţi au făcut o prioritate din vânzările către Europa.
Se estimează că în 2023 China a depăşit Japonia, devenind cel mai mare exportator auto global, livrând 5,26 milioane de vehicule, evaluate la aproximativ 102 miliarde de dolari, a anunţat săptămâna aceasta o asociaţie auto chineză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Dovadă de respect pentru România. Momentul în care Ambasadorul coreean Rim Kap-soo ne vorbește limba
- Conferința Universităților (IV): Învățământul superior din România, pe harta mondială a educației
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă