Astfel, în Slovenia, media salariului net este de 1.910 euro, pe lună, potrivit comparatorului salarial Paylab. Slovenii sunt urmaţi de cei din Estonia, cu 1.650 de euro, lunar, şi cei din Lituania, care au un salariu mediu de 1.635 de euro. Ierarhia continuă cu salariile încasate de specialiştii în marketing, PR şi publicitate din Cehia (1.530 de euro), cei din Croaţia (1.510 euro) şi Slovacia (1.440 euro).
La scurtă distanţă se află angajaţii din Letonia, unde angajatorii oferă specialiştilor din domeniu un salariu mediu de 1.400 de euro, pe lună. Foarte apropiate ca nivel salarial sunt şi următoarele două ţări vecine - Ungaria şi România, unde specialiştii în marketing, PR sau advertising au salarii medii de 1.280, respectiv 1.230 de euro.
Doar Bulgaria şi Serbia coboară sub acest nivel, cu câştiguri medii nete raportate de 1.095, respectiv 900 de euro, lunar. 'Vorbim despre o industrie care a crescut foarte mult în ultimii ani şi care a ajuns la un nivel foarte dezvoltat de supraspecializare. În acest moment, suntem la niveluri similare cu ce se întâmplă în afară în acest domeniu. Da, comparativ cu alte ţări din regiune, suntem pe ultimele locuri în ceea ce priveşte salariile oferite de angajatori, dar dacă ne raportăm la ce se întâmplă pe pia?a locală, vedem că avem de-a face cu un domeniu din ce în ce mai competitiv, care începe să concureze cu industriile recunoscute pentru 'generozitatea' faţă de angajaţi. Şi aici mă refer la IT, avocatură sau banking', spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, citat în comunicat.
Potrivit raportului Paylab, care include date strânse de la angajatorii şi angajaţii din toate ţările regiunii ECE, cele mai importante aptitudini pe care le caută acum companiile din domeniu de la candidaţi sunt stăpânirea zonei de digital marketing, user experience (experinţa pe care o are un utilizator atunci când foloseşte un produs digital) şi project management. Mai puţin cântăresc astăzi cunoştinţele de social media, de copywriting sau de organizare de evenimente.
'Devine tot mai important şi mai prezent conceptul de intraprenoriat. Companiile caută angajaţi care să îşi poată asuma responsabilităţi, care să aibă viziune şi putere de decizie. Nu mai vor doar executanţi, ci oameni de strategie, cu o capacitate reală de a contribui la creşterea business-ului. Tocmai de aceea, deşi este o industrie relativ tânără, a început să fie şi foarte bine plătită. Acest aspect, precum şi faptul că este, prin execelenţă, un domeniu foarte creativ, ceva mai puţin scorţos şi mai flexibil s-au transformat în principalele argumente pentru care tot mai mulţi tineri îşi doresc o carieră în marketing şi comunicare', mai spune Bogdan Badea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Știi cine e tânăra din această fotografie restaurată? A contribuit decisiv la existența României / imagine completă în articol
- Pensionarii vor putea să-și ia talonul de pensie și biletele de tratament online, ne spune Daniel Baciu. Ce înseamnă digitalizarea Casei de Pensii și care este stadiul recalculării pentru septembrie
- Desființarea SIIJ, adoptată în ședința de Guvern. Proiectul o să fie înaintat Parlamentului
- Ciolacu: Avem o veste bună pentru pensionari / Video
- Povestea româncei care a devenit prima avocată din Europa și prima femeie din lume cu doctorat în Drept
- Tot mai mulți tineri din România adoptă trendul "furry" și se transformă în "fursona". Sabina Rusescu: În SUA sunt oameni care se cred obiecte
- Vine vara mai devreme. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea în weekend și săptămâna viitoare
- Mircea Badea: De ce nimeni nu a intervenit în cazul crimei din Crângași
- Aparat de zbor ucrainean prăbușit în România: totul a fost ținut secret. Bogdan Chirieac: Toată lumea s-a speriat. Trebuiau să anunțe în primul moment
- Anamaria Prodan dă cărțile pe față, în direct, la TV: „Acesta este avantajul să ai un iubit mai tânăr!”
- Cum să fii mai optimist printr-un gest simplu. Japonezii au studiat fenomenul și funcționează
- România, în topul mondial al Internetului rapid. Andi Cristea: Am folosit cele mai noi tehnologii să ajungem aici
- Frumusețile Bucovinei nu sunt exploatate turistic suficient. Contracandidatul lui Flutur, plan pentru Suceava