În anul 2011, Rusia a demarat un amplu program de modernizare a marilor sale rafinării, după o criză în aprovizionarea cu combustibili. În plus, autorităţile de la Moscova au modificat şi sistemul fiscal în favoarea producţiei de combustibili de calitate.
Această modernizare a dus la creşterea producţiei şi exporturilor de produse rafinate uşoare, ceea ce a afectat marja companiilor europene de rafinare. Potrivit centrului rusesc de reflexie Vygon Consulting, în acest an volumul produselor rafinate primare realizate în Rusia va creşte cu opt milioane de tone până la nivelul record de 289 milioane de tone, graţie modernizărilor şi creşterii preţului petrolului.
În aceste condiţii, firma de consultanţă estimează că exporturile Rusiei de produse rafinate uşoare vor creşte în acest an până la 106 milioane tone, de la 95 milioane tone în 2017. Potrivit companiei Transneft, care deţine monopolul asupra reţelei de oleoducte din Rusia, peste 38% din produsele petroliere care pleacă din portul Primorsk de la Marea Baltică, principalul hub de export al Rusiei, ajung în portul olandez Rotterdam, urmat de Germania (19%), Marea Britanie (15%) şi Franţa (11%).
În acest an, Primorsk intenţionează să livreze 18,3 milioane tone de motorină, urmând să ajungă la 19,8 milioane tone în 2019 şi 23,9 milioane tone în 2020. În total, compania Transneft intenţionează să majoreze exporturile de motorină cu conţinut ultraredus de sulf (ULSD), cel mai curat tip de motorină utilizat în Europa, cu trei milioane până la 26 milioane tone în acest an.
[citeste si]
'Ne aşteptăm ca livrările de benzină din Rusia să crească puternic în acest an. Creşterea randamentelor a început încă din a doua jumătate a anului trecut, susţinută de noi capacităţi', susţine Eugene Lindell, analist la firma de consultanţă JBC Energy. Însă, utilizarea motorinei în Europa este sub semnul întrebării după ce Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a recunoscut că a manipulat rezultatele testelor de poluare. În plus, alţi mari producători auto germani, precum Daimler şi BMW, se confruntă cu o modificare a atitudinii opiniei publice faţă de tehnologia diesel.
Chiar dacă vânzările de automobile care funcţionează pe benzină în Europa sunt în creştere, modificarea nu este încă una care să elimine complet automobilele diesel de pe piaţă, susţine JBC Energy, ceea ce înseamnă că, pentru moment cel puţin, nu există ameninţări semnificative la adresa planurilor Rusiei de a-şi majora exporturile de motorină în Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol