Data publicării:

Românii au cheltuit 128 de milioane de euro, plătind online cu cardul, în 2010

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp
card
card

Comerţul electronic cu plata online cu cardul a crescut în 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de 127,8 milioane de euro, conform datelor furnizate de Romcard.

Potrivit aceleiaşi surse, numărul de tranzacţii procesate a crescut cu 82% faţă de 2009, înregistrându-se 2,26 milioane de tranzacţii. În aceeaşi perioadă, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacţii, la o valoare de 121 de milioane de euro.

"Piaţa de comerţ electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creştere, diversificarea produselor şi serviciilor oferite online şi creşterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţă, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online', a explicat directorul executiv al GECAD ePayment, Daniel Nicolescu, citat de Agerpres

În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacţii online au fost: telecomunicaţiile, turismul, plata utilităţilor, serviciile, retail-ul şi divertismentul.

Pentru 2011, estimările GECAD ePayment indică aceeaşi tendinţă ascendentă şi ritm de creştere ca şi în 2010. Pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază atât prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenţia din ce în ce mai mult faţă de cele tradiţionale, prin introducerea de produse noi, specializate sau de nişă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximităţii - la un click distanţă de cumpărător, cât şi de costurile reduse de stocare şi prezentare a produselor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel