Data publicării:

Noi reguli pentru cei care vor să fie în conducerea DSP-urilor, spitalelor sau serviilor de ambulanţă

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Sanatate
WhatsApp
Fotografie de la LinkedIn Sales Navigator, Pexels
Fotografie de la LinkedIn Sales Navigator, Pexels

Noi criterii de formare inițială și de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcții de conducere din sistemul de sănătate au fost stabilite printr-o decizie de Guvern adoptată miercuri.

Guvernul a aprobat miercuri Ordonanța pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

Actul normativ stabilește criterii noi de formare inițială și de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcții de conducere din sistemul de sănătate: manageri, directori executivi și directori executivi adjuncți ai direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-șef, informează Ministerul Sănătății.

Pentru creșterea performanțelor manageriale se introduc criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de către Organizația Mondială a Sănătății, în programul de asistenţă tehnică din PNRR.

Mai mult, în vederea asigurării unei dezvoltări profesionale continue în domeniul managementului sanitar, documentul introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru funcțiile de conducere din domeniul sănătății, a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

Motivul pentru care Guvernul schimbă regulile din Sănătate

Documentul prevede și alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri și director financiar) pentru a permite asigurarea continuă a unui management eficient.

În prezent, manadatul managerilor de spitale este de patru ani, în timp ce contractul de administrare al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri și director financiar) este de maximul trei ani, fapt care provoacă dificultăți.

Pentru a putea realiza în mod coerent politicile publice ale Ministerului Sănătății în domeniul resurselor umane și implicit prevederile din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, se are în vedere înființarea unui Institut Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate, ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Sănătăţii. Institutul se va înființa prin reorganizarea Școlii Naționale de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București.

“Este nevoie de o schimbare radicală și urgentă a modului în care sunt ocupate posturile de conducere din sistem. Performanța scăzută a sistemului de sănătate și ineficiențele sale sunt cauzate și de capacitatea administrativă și managerială redusă, deficitul forței de muncă și limitarea de formare profesională în domeniul managementului sanitar”, a declarat ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, scrie alba24.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel