București - Sud, noul aeroport de la Adunații Copăceni
Bucureștiul este posibil să aibă un nou aeroport, care va fi legat prin două linii de metrou. În acest sens, una dintre cele mai mari linii low cost este dispusă să construiască un aeroport care va fi amplasat în sudul Capitalei, în speranța că îi va atrage și pe bulgari. Investitorul a cumpărat 300 de hectare chiar lângă drumul care leagă Bucureștiul de Giurgiu. Lucrările vor începe la sfârșitul acestui an și ar trebui să dureze până în vara lui 2015.
Construcţia Aeroportului Internaţional Bucureşti - Sud este estimată la circa 200 - 220 milioane de euro, a declarat Grigore Răcaru, director de strategie şi dezvoltare al grupului de firme Romstrade.
Răcaru a anunţat, într-o conferinţă de presă, că în urmă cu două săptămâni compania Infra Group, având ca asociaţi Romstrade şi Blue Air, a semnat un contract de consultanţă financiară cu Lufthansa Consulting pentru proiectul noului aeroport ce va fi construit la 20 de kilometri sud de Capitală. Proiectul a fost demarat de compania Infra Group, care intenţionează să construiască un aeroport privat la Adunaţii Copăceni, în judeţul Giurgiu.
Potrivit lui Grigore Răcaru, în patru - cinci luni, Infra Group ar putea primi autorizaţia de construcţie de la Primăria Adunaţii Copăceni, astfel că la finele anului în curs ar putea demara construcţia aeroportului. Finalizarea proiectului este prevăzută să aibă loc la 30 de luni de la data obţinerii autorizaţiei de construcţie.
Pentru a rezolva și problema transportului, autoritățile se gândesc să construiască doua linii de metrou: una din Giurgiu și alta din Capitală. Noul aeroport va fi construit în apropierea comunei Adunații Copăceni, pe un teren agricol, relatează PRO TV.
Investitorul a cumpărat 300 de hectare chiar lângă drumul care leagă Giurgiu de Bucuresti. Construcția va avea o singură pistă, de 3.200 de metri, iar din terminal se va ajunge în avioane cu un burduf de îmbarcare.
De la Otopeni până la viitoarea aerogară sunt 43 de kilometri pe centură, iar prin București 36. Investiția pare a fi profitabilă și datorită faptului că Bulgaria nu dispune de niciun aeroport în zonă, astfel că vecinii noștri ar putea fi convinși să zboare de pe noul aeroport, în condițiile în care distanța până la Ruse este de numai 40 de kilometri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News