'Trebuie să facem tot posibilul pentru ca aerul nostru să fie bun şi sănătos', a declarat Maria Krautzberger, coordonatoarea acestui studiu realizat de Oficiul Federal german pentru Mediu, studiu bazat pe numeroase statistici ştiinţifice şi epidemiologice.
În afara acestor decese, emisiile de dioxid de azot sunt responsabile şi de creşterea numărului de cazuri de diabet, hipertensiune, accidente vasculare cerebrale, maladii pulmonare cronice şi astm. Astfel, 8% dintre cazurile de diabet înregistrate în Germania în 2014, adică 437.000 de persoane şi respectiv 14% dintre cazurile de astm (439.000 de persoane) sunt provocate direct de emisiile de dioxid de azot (NO2). Conform concluziilor studiului, oraşele mari din Germania, unde circulaţia auto este intensă, trebuie să ia primele măsuri.
Maria Krautzberger a subliniat că automobilele cu motoare diesel reprezintă una dintre principalele surse ale poluării cu oxizi de azot din aer. Traficul rutier este responsabil de 60% din emisiile de dioxid de azot din aerul oraşelor germane, iar dintre emisiile poluante din trafic, 72% provin direct de la motoare diesel.
Astfel, interdicţia circulaţiei autovehiculelor vechi cu motoare diesel în oraşe reprezintă un bun start pentru a remedia problema poluării. În 2017, aproximativ 70 de oraşe germane înregistrau niveluri ale poluării cu dioxid de azot superioare pragului mediu anual de 40 micrograme pe metru cub stabilit de Uniunea Europeană. Munchen, Stuttgart şi Koln sunt oraşele germane cele mai poluate.
[citeste si]
Un studiu publicat în revista Nature anul trecut ajungea la concluzia că emisiile de dioxid de azot provenite de la motoarele diesel au provocat aproximativ 38.000 de decese premature la nivel mondial în 2015. Aproximativ 80% dintre aceste decese s-au produs în UE, China şi India. Conform aceluiaşi studiu, dacă autorităţile publice nu vor lua măsuri, numărul deceselor premature din cauza poluării cu dioxid de azot a automobilelor diesel ar putea depăşi 183.000 de persoane pe an în 2040.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii a clasificat emisiile motoarelor diesel în categoria substanţelor sigur cancerigene, iar emisiile motoarelor pe benzină în categoria substanţelor probabil cancerigene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Profesorii au făcut chetă ca o elevă romă să meargă la olimpiadă, iar ea s-a întors cu locul I. Povestea fetei care a învins prejudecățile și neajunsurile
- Predoiu, prezent la o întâlnire crucială în Belgia. Pe masă e pactul care ne-ar putea duce complet în Schengen
- Vin ploile în minivacanța de 1 Mai și de Paște. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea până la finalul săptămânii / video
- BANCUL ZILEI: Un ardelean ajunge în Germania...
- Cele două zodii care vor da lovitura în luna mai
- Primăriile care au luat bani prin Programul Apă-Canal, în atenția Parchetului General. Președintele AFM, precizări /video
- Atenționare pentru patru zodii: ”Țineți-vă bine până pe 9 iunie”
- Atenționare de călătorie pentru românii care pleacă în Grecia
- Florin Piersic este la Terapie Intensivă. Ar putea fi transferat la Viena pentru a-i fi înlăturat stimulatorul cardiac
- Florin Piersic, la ATI după o infecție la genunchi. Cauzele și tratamentul artritei septice
- Vreme caldă și ploi. Prognoza ANM pentru minivacanța de 1 Mai și Paști 2024: ne apropiem de pragul de caniculă
- Traiul dincolo de hotare. O româncă stabilită în Londra: „Să trăiești astăzi în Londra este foarte scump, nu foarte greu”
- INFRAMETEO, la final! Ultimele informații de la ANM: Elena Mateescu anunță la ce să ne așteptăm