Vama Albița e plină de găuri în asfalt
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
Vama Albița
Vama Albița

Infrastructura din Vama Albița arată ca după război. Gropile și pietrișul domină peisajul vizual al celei mai mari vămi rutiere din România. Cei 40.000 de metri pătrați de carosabil se degradeazã de la un an la altul, pe motiv că Punctul Vamal Albița nu are bani pentru reabilitare.

Cum nici proiectul de modernizare pe direcția Culoarului 9 Pan European nu a prins refacerea vămii, speranțele au rămas la ANAF. Pentru o investiție de un asemenea calibru, doar Fiscul poate da „undã verde” finanțării, scrie monitoruldevaslui.ro. Însã, de peste doi ani, vameșii primesc doar promisiuni, în timp ce gropile din asfalt se înmulțesc și se adâncesc.

Deși este principala poartã rutierã de intrare în Uniunea Europeanã, în vamã nu s-a turnat o roabã de asfalt pentru reabilitarea carosabilului. Astfel, dacă cei 103 kilometri de drum de la limita județului Galați până în vamă sunt modernizați la standarde europene, zona din vamă până la jumătatea podului de peste râul Prut nu a fost prinsă în proiect. Mai exact, lucrările de reabilitare a șoselei s-au oprit exact la un kilometru distanță de vamă.

„Noi suntem cea mai mare poartă de intrare în Uniunea Europeană, pe aici tranzitând anual 500.000 de vehicule și peste 2 milioane de persoane. Conducerea Vămii Albița dorește întregirea acestei lucrări de modernizare până la mijlocul podului de peste Prut. Acolo sunt gropi, pietre… e vorba de imaginea României”, a declarat unul dintre reprezentanții Vămii Albița, conform aceleiași surse.

În timp ce autoritățile aruncă vina dintr-o curte într-alta, anual, peste 500.000 de mijloace de transport au de-a face cu craterele din cea mai mare vamă rutieră a țării.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel