Instanța a decis că UberX nu este un serviciu de taxi și, prin urmare, poate continua să opereze la Bruxelles.
Serviciul UberX respectă cadrul juridic al Bruxelles-ului. Aceasta este decizia instanței societății francofonice din Bruxelles, transmisă de Uber. Compania de închiriere auto cu șofer (LVC) poate continua să opereze în Capitală.
Mai multe asociații de întreprinderi și companii din sectorul taxiurilor, inclusiv cele ale întreprinderii Febet, au făcut anul trecut o acțiune pentru încetarea activităților UberX la Bruxelles.
Judecătorul a respins toate procesele împotriva Uber. De asemenea, acesta a confirmat că șoferii profesioniști care utilizează aplicația cu același nume nu puteau fi considerați angajați ai companiei americane. În consecință, nu se demonstrează încălcarea legislației sociale.
Ce se arată în hotărâre
"Ar trebui să fie clar că Uber nu oferă un serviciu de transport, nu deține niciun vehicul, nu deține licență de taxi sau licență de la LVC", se arată în hotărârea judecătorilor, care datează din 16 ianuarie. Prin urmare, serviciul oferit de un conducător auto prin intermediul aplicației Uber nu poate fi considerat un serviciu de taxi.
Ce susține judecătorul
"Companiile LVC nu au nicio obligație de a se conecta la aplicația UberX, nu există o cerință minimă de conectare, nu există o cotă minimă de ore de serviciu pentru a furniza, nu există un interval de timp pentru a respecta", enumeră instanța în decizia sa. Aceste companii nu trebuie să anunțe în avans când intenționează să își presteze serviciile și, prin urmare, sunt complet libere să-și organizeze timpul de lucru după cum consideră potrivit, a spus judecătorul, potrivit unei publicații belgiene, lecho.be.
"Companiile LVC decid singure dacă aleg să angajeze personal pentru a efectua serviciile sau să folosească propriile vehicule pentru a furniza servicii de transport, în timp ce șoferii nu ar trebui să poarte uniforme Uber. Aceste societăți sunt libere să încheie contracte de închiriere cu alți clienți și nu acordă lui Uber nicio exclusivitate ", susține instanța.
În cele din urmă, utilizarea tehnologiei GPS nu poate fi considerată ca o indicație a unui control ierarhic exercitat de Uber, potrivit judecătorului. "Funcționarea sistemului UberX presupune ca utilizatorul să fie geolocat de sistem, astfel încât sistemul să poată determina care companie LVC este cea mai apropiată de utilizator și, prin urmare, cea mai în măsură să furnizeze serviciul de transport solicitat, deoarece închirierea de vehicule poate fi acordată numai companiilor LVC prin stabilirea locației lor geografice."
Reacția Uber după decizia instanței
Uber declară că este "hotărât să fie un adevărat partener pe termen lung pentru Bruxelles". Potrivit companiei, mai mult de 1.000 de șoferi profesioniști LVC și 100.000 de pasageri folosesc în mod activ aplicația.
Vezi și: Angajată torturată. Metode diabolice, folosite de o familie din Singapore
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video