Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a făcut publice primele concluzii ale anchetei în cazul accidentului aviatic din Munții Apuseni, la o lună de la producerea tragediei.
Iată fragmente din comunicatul de presă transmis de CIAS:
"Se conturează faptul că un factor important care a dus la producerea accidentului au fost condițiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului".
"Din analiza primară a datelor, a reieșit că aeronava deținea certificatul de navigabilitate în termen de valabilitate.
Sistemul ELT, tip ARTEX C406-2, a fost montat pe aeronava YR-BNP în aprilie 2007. Montarea sistemului s-a făcut conform buletinului emis de B-N GROUP LTD, NB-M-1705/19 APR 2007.
În ceea ce privește sistemul ELT al aeronavei, comisia de investigație a CIAS ajunsă la locul accidentului a constatat că antena fir responsabilă cu emiterea semnalului de 406,025 MHz era ruptă de la baza acesteia, iar firul rupt al antenei nu a fost găsit la locul accidentului. De asemenea, comisia a constatat că LED-ul transmițătorului se aprindea intermitent, semn că acesta era activat.
Pentru determinarea stării de funcționare a transmițătorului ELT, comisia de investigație CIAS a desfășurat un test. Astfel, comisia de investigație CIAS s-a deplasat la locul accidentului având în dotare aparatură de specialitate pentru a determina dacă transmițătorul ELT emite pe cele trei frecvențe: 121.5/243 MHz și 406,025 MHz. În cazul emisiei pe frecvența de 406,025 MHz, a fost luată în considerare și recepționarea de către sistemul COSPAS-SARSAT a semnalului de localizare.
Una dintre concluziile testului a fost că transmițătorul emite semnale pe cele trei frecvențe. De asemenea, cercetarea lipsei antenei de 406.025 MHz este în desfășurare. Concluziile privind funcționarea echipamentului ELT, precum și cele privind lipsa antenei vor fi prezentate în raportul final al investigației".
Întregul comunicat remis de CIAS poate fi consultat aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă