Dilema companiei de stat - cum poate CFR Marfă să fie profitabilă și falimentară în același timp
RSCO este o societate mixtă formată în 2008 de CFR Marfă și Grup Feroviar Român sub fomă de joint-venture. Compania are ca obiect de activitate închirierea vagoanelor către alți operatori de transport de marfă și este bine capitalizată - capital subscris și vărsat de 300 de milioane de lei în 2011, o cifră de afaceri de 50 de milioane de lei în 2011 și pierderi de 4 milioane de lei. Spre comparație, CFR Marfă avea, în 2011, un capital subscris şi vărsat de circa 250 de milioane de lei, o cifră de afaceri de 1 miliard de lei, cu pierderi de 93 de milioane de lei și datorii totale de 1,8 miliarde de lei.
În 2012, RSCO a realizat un profit net de 4,5 milioane de euro, pe când CFR Marfă a înregistrat pierderi de zeci de milioane de lei.
De menționat că firma de stat deține 49% din acțiunile RSCO. Acest fapt presupune că din profitul net de 4,5 milioane de euro din 2012, CFR Marfă ar trebui să primească peste două milioane de euro.
Pe de o parte, CFR Marfă aduce profit statului român, pe de altă parte, îngroașă cifrele datoriilor, lăsând întrebarea: cum poate aceeași companie să aiba două valori diferite?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News