Data publicării:

De ce mașinile de Poliție nu respectă legea și induc șoferii în eroare. Titi Aur arată un paradox

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto ilustrativ: Agerpres
Foto ilustrativ: Agerpres

Titi Aur a vorbit despre mijloacele de semnalizare ale mașinilor de Poliție.

La emisiunea De Ce Conducem, la DC News, Titi Aur, specialist în conducere defensivă, și jurnalistul Florin Răvdan au comentat imaginile cu o mașină de Poliție care a intrat în sensul giratoriu cu girofarul pornit, care nu a primit prioritate de la o altă mașină care a intrat simultan în același sens giratoriu.

„Este evident că șoferul mașinii civile este vinovat, pentru că nu a oprit când se afla în preajma unei mașini cu regim prioritar, în speță Poliția care venea cu girofar, probabil și cu sirenă“, a zis Titi Aur.

De ce sunt dotate greșit mașinile de Poliție

În opinia specialistului, toate mașinile de Poliție din România sunt dotate greșit și e nevoie de o schimbare, astfel încât acestea să beneficieze fie de girofar doar roșu, fie de girofar doar albastru, pentru a nu mai induce în eroare șoferii.

„Problema e însă puțin mai complicată, deoarece mașinile de Poliție, din acest punct de vedere nu respectă strict ce scrie în lege. În lege spune clar că atunci când ai girofar galben este atenționare de lucrări, gabarit depășit etc, când ai girofar albastru este atenționare, cum e în cazul pompierilor, ambulanțelor etc, când ai girofar roșu, trebuie să oprești.

Din păcate, mașinile de Poliție sunt dotate, din punctul meu de vedere în afara regulamentului, cu girofarul albastru-roșu permanent. Asta înseamnă că atunci când vezi un girofar de Poliție, trebuie să oprești. Adică inclusiv atunci când o mașină de Poliție stă pe partea dreaptă, pe ceață, cu girofarul aprins ca să fie vizibil, teoretic ar trebui ca toată lumea să oprească, pentru că e girofar roșu. Până acum nu a reușit nimeni să mă convingă de faptul că nu e așa, pentru că legea spune clar.

Șoferul respectiv a greșit în cazul de față, dar când el o fi văzut girofar roșu, de multe ori în situații în care chiar nu trebuia să oprească, de unde să știe el că de data ar fi trebuit să oprească? Șoferul poate s spună că mai devreme stătea aceeași mașină de Poliție pe dreapta, cu girofarul aprins, iar polițiștii se uitau la trafic. Avem multe de așezat într-o logică normală și abia apoi poți să transmiți și șoferilor.“, a explicat Titi Aur.

El a mai spus că nu ari fi sesizat problema dacă nu ar fi fost informat de acest lucru de un fost angajat în Poliție, care a lucrat la regulament, și care i-a spus că mașinile de Poliție sunt greșit echipate.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel