Proprietarii Volkswagen și Peugeot cer trecerea mai rapidă la vehiculele electrice
Carlos Tavares și Martin Sanger au folosit Salonul Auto de la Paris pentru a lansa un avertisment către cei care se opun tranziției către vehicule ecologice.
Directorii executivi, șefi la cele mai mari companii producătoare auto din Europa au cerut accelerarea tranziției Europei către vehicule electrice, în contextul tensiunilor din UE privind interzicerea motorului cu combustie tradițional.
Carlos Tavares, CEO al Stellantis (care deține Peugeot, Vauxhall, Jeep și Citroën), și Martin Sanger, director de vânzări la Volkswagen,au folosit Salonul Auto de la Paris pentru a lansa un avertisment către cei care se opun tranziției către vehicule ecologice, inclusiv partidele politice de dreapta.
"În loc să înlocuiești lumea veche cu una nouă, ajungi să adaugi noua lume la cea veche"
Tavares a declarat că prelungirea tranziției către vehicule electrice este o „capcană” care va impune producătorilor auto costuri mai mari în procesul de producție. „O tranziție mai lungă este o mare capcană,” a explicat el pentru Financial Times. „În loc să înlocuiești lumea veche cu una nouă, ajungi să adaugi noua lume la cea veche.”
Următorii cinci până la zece ani sunt considerați decisivi pentru unii dintre cei mai mari producători auto din Europa, în condițiile în care UE încearcă deja să limiteze impactul concurenței din China prin impunerea unor tarife de până la 45% pentru importurile de vehicule electrice.
Mai mulți producători au renunțat deja la planurile lor inițiale de a elimina treptat motorul cu combustie internă, pe măsură ce se luptă să respecte interdicția din 2035 privind vehiculele noi echipate cu un astfel de motor.
Sander, care este șeful vânzărilor și marketingului pentru divizia de autoturisme a Volkswagen, a îndemnat guvernele să acționeze mai rapid, nu mai lent, în direcția eliminării motoarelor cu combustie internă.
„Sper că vom vedea angajamente și semnale clare din partea politicienilor că viitorul este electric. Și atunci sunt convins că vom vedea și o creștere a cererii din partea clienților”, a declarat el pentru FT la salonul auto de la Paris, cel mai mare eveniment din industrie.
"Va trebui să facem eforturi mari"
Tavares, aflat sub presiune după un avertisment de profit în septembrie, pe fondul cererii slabe din SUA, a început luni un maraton media, participând la cinci evenimente.
Într-un interviu pentru postul de radio francez RTL, Tavares a evitat să excludă disponibilizările și a spus că menținerea competitivității față de China și menținerea profitabilității ar putea necesita închiderea unor fabrici sau renunțarea la anumite branduri. La începutul acestui an, producătorul auto a avertizat că fabricile din Marea Britanie sunt în pericol.
„Va trebui să facem eforturi mari”, a spus Tavares, adăugând că decizia privind viitorul anumitor branduri și eventualele vânzări va fi în mâinile clienților grupului.
Stella Li, vicepreședintele executiv al BYD, conglomeratul chinez, a criticat propunerea de introducere a tarifelor de către UE în noiembrie, în timp ce producătorii auto europeni și chinezi se confruntau la salonul auto.
„Problema este prețul foarte mare și faptul că UE impune acum tarife”, a declarat ea pentru agenția de știri Reuters.
„Cine plătește factura? Consumatorii. Așa că acest lucru îi îngrijorează foarte mult pe oameni. Va împiedica persoanele mai sărace să cumpere”, a avertizat ea, adăugând că tarifele propuse pentru vehiculele BYD nu erau „o judecată corectă”.
Nouă branduri chineze, inclusiv BYD și Leapmotor, își dezvăluie cele mai recente modele la evenimentul de anul acesta, conform directorului executiv al salonului auto de la Paris, Serge Gachot. Același număr ca în 2022, când acestea reprezentau aproape jumătate din brandurile prezente, conform The Guardian.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News