Data publicării:
CJ Timiş se ceartă cu Dominic Fritz. Stâlpii de troleibuz blochează lărgirea unui drum judeţean pe bani europeni
Alin Nica, preşedintele CJ Timiş, şi Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara, sunt la cuţite. O investiţie extrem de importantă atârnă... de nişte stâlpi.
Extinderea drumului judeţean care traversează Dumbrăviţa, lângă Timişoara, este motiv de dispută între primarul Dominic Fritz şi preşedintele CJ Timiş, Alin Nica. Concret, operatorul reţelei de troleibuz care folosea reţeaua de alimentare a refuzat până acum să scoată acea reţea de sub tensiune, iar acum Alin Nica îl acuză direct pe Dominic Fritz de "o ţeapă" şi ca sabotează proiectul.
”Am vrut să am încredere în Dominic Fritz atunci când a trimis echipa Primăriei Timișoara să predea stâlpii STPT ca să putem lucra pe DJ691, tronsonul Dumbrăvița.
Mi-a fost greu să cred Dominic Fritz își depășește orgoliul de politician și acceptă lucrarea Consiliului Județean Timiș pe “teritoriul USR” al primarului Bugarin, dar m-am gândit că totuși îi pasă de comunitate, de oamenii care pierd zeci de minute în traficul infernal din Dumbrăvița. Din păcate, în schimbul încrederii, partenerul nostru de proiect, Primăria Timișoara, ne oferă o țeapă. Nouă, constructorului Strabag, ADR-ului, cetățenilor care circulă pe DJ691. Deși oficial, de frica presei, Primăria a semnat predarea stâlpilor, în realitate, refuză, de aproape o lună de zile, să îi scoată de sub tensiune. Adică, practic, obstrucționează lucrările de pe șantier”, spune Nica, citat de Ziua de Vest.
”În această seară ar fi trebuit întrerupt curentul, dar s-a amânat din nou. Dacă, în cel mai scurt timp, primarul Fritz și echipa Primăriei Timișoara nu încetează acest joc sinistru și rău intenționat al amânărilor, Consiliul Județean Timiș va face uz de toate căile legale, să recupereze, de la Primăria Timișoara, prejudiciul creat și finanțarea europeană care se va pierde”, a încheiat Nica.
Societatea metropolitană de transport Timişoara anunţase, cu 2 ore înainte de postarea lui Nica, că abia luni va fi oprită tensiunea
"Urmare a lucrărilor de extindere la patru benzi a drumului județean 691, începând cu data de 25.09.2023, linia de troleibuz M14 va fi suspendată pe perioada lucrărilor. Legătura între Dumbrăvița și Timișoara va fi în continuare asigurată prin introducerea liniei de autobuz M14 pe traseul: Girație I.I. de la Brad (Timișoara) – Girație Centură (cartier Belvedere – Dumbrăvița).
Linia de troleibuz 14 (G. Barițiu – I.I. de la Brad) va fi suplimentată cu 2 unități pentru a asigura o transbordare rapidă. Totodată vă informăm faptul că începând cu data de 25.09.2023 capătul liniei 23 va fi mutat de la stația Magnoliei la stația AEM”, preciza Societatea Metropolitană de Transport Public Timișoara, în postarea în cauză.
Conform TION, de lărgirea drumului judeţean se ocupă SC Strabag SRL, care a câştigat licitaţia organizată de CJ Timiş. Nu au fost depuse contestaţii, însă lucrările trebuie să fie gata până la finalul anului 2023 pentru ca administraţia judeţeană să nu piardă banii europeni pentru acest proiect.
Potrivit proiectului tehnic, drumul va fi lărgit la patru benzi și vor fi amenajate piste de biciclete. Constructorul va mai realiza racordarea cu străzile laterale și amenajarea acceselor la proprietăți, amenajarea sensurilor giratorii, dispozitive de scurgere a apelor, elemente de siguranța circulației, iluminat în sensurile giratorii, amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată, relocarea rețelelor de gaz și relocarea liniilor electrice.
Costul proiectului ar fi de 63 de milioane de lei, fără TVA.
Alin Nica propune renunţarea la troleibuz
"Reiterez o propunere pe care am făcut-o celor de la Primăria Timișoara în urmă cu doi ani: renunțați la toți stâlpii din Dumbrăvița și acceptați propunerea noastră de a cumpăra cinci autobuze electrice pe care să le folosiți pe acest traseu. Încă mai putem modifica rapid proiectul pentru tronsonul 1 al DJ691, nu e o chestiune complicată.
Îi provoc pe cei de la Primăria Timișoara să analizeze această situație și să dea un răspuns în maxim o săptămână: acceptă să eliminăm două rânduri de stâlpi? Pe lângă caracterul inestetic, acești stâlpi afectează lucrarea noastră, am putea să lărgim benzile mai mult, la trei metri, nu la 2,75 metri, așa cum sunt pe anumite sectoare.
Față de 250 de stâlpi câți trebuia să relocăm inițial, cei de la Primăria Timișoara ne-au lăsat să relocăm maxim 70 și atunci a trebuit să adaptăm proiectul la noile condiții.Încă o dată fac apel la Primăria Timișoara: îi provoc să renunțe la toți stâlpii și le dăm din bugetul județului cinci autobuze electrice, numai să ne spună în cel mult o săptămână ca să nu mai lungim chestiunea aceasta cu blocarea șantierului", a mai scris Alin Nica pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News