Data actualizării:
Data publicării:

Zboruri amânate sau redirecţionate din cauza ceţii în Suceava

Autor: Georgiana Dediş | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Pexels/Zboruri amânate sau redirecţionate din cuaza ceţii în Suceava
Foto: Pexels/Zboruri amânate sau redirecţionate din cuaza ceţii în Suceava

De două zile, mii de pasageri aşteaptă în aeroport. Oamenii sunt obligaţi să aştepte din cauză că operatorii nu anulează zborurile, ci doar le amână.

Din cauza condiţiilor meteorologice dificile, respectiv vizibilitate redusă (ceaţă), astăzi marţi 10 ianuarie 2023, aterizarea şi decolarea mai multor zboruri de pe Aeroportul "Ştefan cel Mare" Suceava a fost rerutată/anulată, scrie într-un comunicat conducerea Aeroportului din Suceava.

Aeroportul din Suceava este neoperaţional din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Vizibilitatea, în acest moment, este sub 100 m ceea ce a determinat ca avioanele care au încercat să aterizeze în ultima clipă să abandoneze această idee şi să se îndrepte spre alte aeroporturi din Iaşi şi din Cluj.

Pasagerii unei companii private au fost anunţaţi că li se vor pune la dispoziţie mai multe autobuze pentru a ajunge la aeroportul din Cluj sau din Iaşi. 

Prognoza meteo nu este favorabilă nici în zilele viitoare. Oamenii sunt nemulţumiţi sunt pentru că operatorii nu anulează cursele, ci doar le amână. Asta înseamă că oamenii sunt obligaţi să aştepte în aeroport, unii chiar şi de 48 de ore. 

Condiţii de anulare a zborului

În ce condiţii se anulează un zbor, conform Drepturilor pasagerilor în transport aerian

- orarul inițial de zbor a fost anulat și sunteți transferat către un alt zbor planificat,

- avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă pe aeroportul de plecare și ați fost transferat către alt zbor,

- avionul aterizează pe un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu două excepții:

1. Ați acceptat redirecționarea (în condiții de transport comparabile și în cel mai scurt timp posibil) către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de dumneavoastră. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

2. Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deservesc același oraș sau aceeași regiune. În acest caz, se consideră că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

Dacă zborul este anulat, aveți dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau revenirea la locul de plecare.

De asemenea, aveți dreptul la asistență în aeroport.

Aveți dreptul la despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului. Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o poate face, contactați autoritatea națională  pentru a primi asistență.

Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente. 

Informaţiile complete pot fi consultate pe site-ul Europa.eu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel