Data publicării:
Traderii de petrol din Rusia, o nouă mutare de a ocoli sancțiunile occidentale în Marea Mediterană
Traderii de petrol rusesc au reușit să găsească un nou loc în care pot transfera ţiţeiul de pe o navă pe alta în Marea Mediterană, în urma presiunii forțelor navale grecești.
Este o dovadă despre cât de dificilă e oprirea acestei activităţi a rușilor care a alarmat organismele de reglementare şi guvernele europene, transmite Bloomberg.
Tancurile care transportă petrol rusesc sunt în mijlocul procesului de transfer al ţiţeiului pe alte tancuri în proximitatea portului marocan Nador la Marea Mediterană, conform datelor colectate de sursa citată. Începând din mai, forţele navale greceşti au făcut manevre în zona unde anterior acest transfer al ţiţeiului de pe o navă pe alta se desfășura, în încercarea de a pune stop acestei practici.
Conform datelor Bloomberg, Rolin un tanc petrolier de tip VLCC primeşte în prezent petrol de pe tancul petrolier mai mic Serendi în apropierea portului Nador.
Este pentru prima dată când în acest spațiu are loc aşa-numitul transfer de tip ship-to-ship al petrolului rusesc. Serendi este un petrolier de tip Aframax. Alte două tancuri petroliere asemănătoare, Ocean AMZ şi Sea Fidelity, au ajuns şi ele la Nador. În luna mai, toate aceste trei nave au încărcat aproape 730.000 de barili de ţiţei Urls din portul din Rusia Primorsk de la Marea Baltică.
Cu toate acestea, noul loc unde se efectuează transferul ţiţeiului rusesc este aproape de enclava spaniolă Melilla, fapt care creşte şansele ca autorităţile de la Madrid să ia din nou măsurile pe care le-a adoptat anterior cu scopul de a bloca activităţile similare derulare cu aproximativ 140 de mile mai la vest, lângă Ceuta, cealaltă enclavă spaniolă. Acele măsuri au pus capăt în cele din urmă transferului de ţiţei rusesc de pe o navă pe alta.
Toate aceste locaţii arată cum Rusia a putut să ocolească sancţiunile occidentale. Transferul de petrol de pe o navă pe alta în apele internaţionale implică nave care nu au legătură cu companii din ţările membre ale G7. Acest fapt este important pentru că ţările G7 lasă firmele lor să ofere servicii, inclusiv shipping şi asigurări, doar dacă barilul de petrol se vinde pentru un preţ de maxim 60 de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News