Morții de pe șoselele noastre. Titi Aur: O să îmi sară camionagii în cap, dar dacă nu facem nimic, nici nu o să se întâmple ceva
În cadrul unui sondaj, 93% dintre participanți au răspuns că este adevărată afirmația potrivit căreia „deplasarea cu o viteză peste limita legală stabilită crește riscul unui accident rutier”.
Procentajul se împarte așa: 77,95% consideră că afirmația este total adevărată, 15,01% consideră că afirmația este mai degrabă adevărată, 5% nu o percep ca fiind nici adevărată, dar nici falsă și doar 2% percep afirmația ca fiind complet falsă.
Cu toate acestea, rar se poate observa o porțiune de drum unde toți șoferii să circule cu precauție, respectând cu sfințenie limita de viteză.
Iată ce a declarat Titi Aur pe marginea acestui subiect, într-un interviu acordat lui Florin Răvdan, în cadrul emisiunii „DC Conducem”:
„Cu siguranță nu există o situație unde toți șoferii să respecte limita de viteză, nici măcar în acele zone unde e anunțată poliția. Unde limita este de 50 de KM/h, toată lumea merge cu 57 KM/h sau 58 KM/h. Eu nu am înțeles de ce poliția nu acționează în această direcție. Iarăși mă duc în zona camioanelor. Dacă la mașina mică trebuie să îl prinzi efectiv cu radarul, la camion ai acea diagramă, care îți arată exact viteza cu care a mers șoferul și nimeni nu se leagă de asta. Diagrama în camion este pusă tocmai pentru a fi urmărit șoferul și a se vedea dacă respectă viteza, mai ales în caz de accident. Foarte mulți consideră că diagrama este doar pentru a vedea orele de condus, dar e și pentru viteză, ai și viteza acolo. Nimeni nu se leagă de asta.
O să îmi sară iarăși camionagii în cap, cum mi-au sărit și taximetriștii, dar și instructorii de la școlile de șoferi. Ideea e că dacă nu facem nimic niciodată, nici nu o să se întâmple ceva. Cineva trebuie să înceapă să ia taurul de coarne. Ar trebui să avem acel masterplan, acel plan național, acel proiect național, care să ne arate cum să facem pentru a reduce numărul de accidente. Dar până când cineva de foarte de sus va decide asta, la un moment dat, am putea face asta în modul în care intră în viețile noastre mașinile autonome, pe bucățele - mai punem un senzor, mai punem un de ăla și tot așa. Ar putea fi făcute anumite lucruri și eu cred că șoferul de camion trebuie să fie regele șoselei, trebuie să fie cel care dă ritmul, cel care impune siguranța sau politețea”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News