Data actualizării:
Data publicării:

HEINEKEN, investiții de milioane în patru orașe din România

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Economie
WhatsApp

HEINEKEN susține, pentru al patrulea an consecutiv, comunitățile locale, investind peste 1.3 milioane RON în dezvoltarea lor,  prin programul HEINEKEN pentru Comunități, realizat în parteneriat cu Asociația CSR Nest.

HEINEKEN. Programul este dedicat susținerii și dezvoltării comunităților locale din cele patru orașe în care HEINEKEN este prezentă cu câte o fabrică: Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc și Târgu Mureș și are o contribuție pozitivă în societate și mediu. Programul se derulează sub forma unui concurs de proiecte depuse de ONG-urile locale, scopul acestora fiind de a răspunde nevoilor reale ale comunității respective.

În urma unui proces de evaluare se aleg proiectele câștigătoare din fiecare comunitate locală. Acestea primesc finanțare din partea HEINEKEN România, iar implementarea lor este supravegheată și evaluată de Asociația CSR Nest.

HEINEKEN. Primii 3 ani, în cifre

În primele trei ediții ale programului HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit peste 1 milion RON în 20 de proiecte locale câștigătoare, care au avut mai mult de 287.000 de beneficiari totali și care au implicat peste 800 de voluntari.

HEINEKEN. Ediția 2014

Anul acesta, valoarea totală a finanțărilor proiectelor câștigătoare este de 320.000 RON. Spre deosebire de edițiile anterioare, când ONG-urile erau invitate să se înscrie cu proiecte pe orice teme, anul acesta ele au depus proiecte care să răspundă anumitor priorități specifice pentru fiecare dintre orașele în care se desfășoara programul. Prioritățile au fost identificate împreună cu reprezentanți ai societății civile, autorităților publice locale și mass media locale, în cadrul unor sesiuni de consultări. Aceste priorități sunt: cultură-turism, educație, cetățenie activă, dezvoltare comunitară sau mediu.

Citește și: HEINEKEN România. Vezi cine este noul Director Supply Chain

Scopul acestei noi abordări este ca programul "HEINEKEN pentru Comunități" să răspundă cât mai bine nevoilor din comunitate. În urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în cea de-a patra ediție a programului "HEINEKEN pentru Comunități", un juriu format din reprezentanți ai HEINEKEN și ai Asociației CSR Nest a desemnat cinci organizații neguvernamentale câștigătoare, cate una din fiecare oras, cu exceptia Târgu Mureș, unde au fost desemnați doi câștigători, întrucât ambele proiecte răspund foarte bine nevoilor din comunitate și acoperă două din cele trei priorități stabilite pentru acest oraș.

- Asociația Civicum Voluntaris, cu proiectul – "Civi-mateca" (Constanța). Scopul proiectului este acela de a contribui la educarea civică a noii generaţii de copii şi adolescenţi constănţeni prin metode care să le dezvolte gândirea creativă şi critică, spiritul concurenţial, implicarea, solidaritatea şi responsabilitatea.

- Pro Civica Oltenia, cu proiectul – "Împreună pentru o Craiovă mai sigură" (Craiova). Proiectul își propune să implice activ cetățenii și tânăra generație din orașul Craiova, în procesul decizional și de găsire a soluțiilor pentru reducerea numărului de accidente în trafic, într-un oraș marcat de un număr ridicat de accidente rutiere.

- Asociația Pro Nicolești Ciuc, cu proiectul – "Primul pas, un salt înainte" (Miercurea Ciuc). Acesta își propune formarea unei comunități puternice în localitatea Nicolești, prin crearea unei atitudini civice pro-active a membrilor comunității și participarea tuturor generațiilor la activitățile cotidiene. Obiectivul va fi realizat prin crearea unui centru comunitar care va oferi o serie de activități împărțite pe toate categoriile de vârstă.

- Asociația Career Pass, cu proiectul – "StudACTIV" (Târgu Mureș). Proiectul își propune ca studenții din universitățile târgumureșene să fie mai bine pregătiți pentru piața muncii, să înțeleagă mai bine cerințele acesteia pentru momentul când vor intra în câmpul muncii și să ia decizia optimă pentru alegerea traseului profesional, la momentul absolvirii studiilor universitare.

- Fundația Buckner, cu proiectul – "Elită în trafic" (Târgu Mureș). Acesta își propune să ajute tinerii din mediul liceal să înțeleagă faptul că indisciplina manifestată în trafic duce la tragedii ce pun în pericol nu numai persoanele care cauzează accidentele rutiere, ci și oameni nevinovaţi, fie ei şoferi, biciclişti, motociclişti sau pietoni.

Proiectele câștigătoare din acest an primesc câte un grant în valoare de 80.000 RON, cu excepția câștigătorilor din orașul Târgu Mureș, care vor primi un grant în valoare de 40.000 RON fiecare. Suma obţinută este destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor are loc între 15 iulie 2014 – 1 februarie 2015, sub atenta monitorizare din partea finanțatorului.

"În cei patru ani de desfășurare ai programului de responsabilitate socială "HEINEKEN pentru Comunităţi" am reușit să aducem o contribuție pozitivă comunităților locale și să participăm activ la dezvoltarea acestora. Ne-am propus să creștem eficiența proiectelor cu fiecare ediție și să identificam cât mai bine nevoile fiecărei comunități, iar prin extinderea programului în toate comunitățile în care HEINEKEN este prezentă cu o fabrică și creșterea nivelului calitativ al proiectelor depuse spre finanțare, consider că ne-am atins aceste obiective", a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.

„Cred cu tărie că avem misiunea de susține comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, răspunzând activ la nevoile acestora. A construi o afacere sustenabilă înseamnă a da înapoi comunității care te găzduiește și care îți permite să te dezvolți. Sunt mândru că am ajuns la a patra ediție a programului HEINEKEN pentru Comunități și că acesta este apreciat la nivel local, reușind să răspundă unor nevoi reale", afirmă Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN Romania.

Ce reprezintă programul  HEINEKEN pentru Comunități

Programul HEINEKEN pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, "Brewing a Better Future", fiind destinat sprijinirii comunităților locale în care compania operează, prin investiții în proiecte relevante pentru acestea. Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit peste 1.3 milioane RON si sustine implementarea a 25 de proiecte realizate de ONG-urile locale. Rolul Asociației CSR Nest în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunități este de a asigura implementarea sa eficientă și de a coordona desfășurarea proiectelor câștigătoare din cele patru comunități locale, oferind suport și know-how pe toată durata de implementare a acestora.

Cine este   HEINEKEN

HEINEKEN este cel mai mare producător de bere din Europa şi ocupă locul 3 în lume în ceea ce priveşte volumele. HEINEKEN România face parte din Grupul HEINEKEN şi deţine cel mai diversificat portofoliu de mărci care acoperă toate segmentele pieţei de bere din România: Heineken®, Affligem (import), Desperados® (import), Ciuc®, Ciuc 0.0%®, Ciuc Natur Radler®, Ciuc Natur Radler 0.0%®, Ciuc Natur Radler Mere Rosii®, Silva®, Silva Dark®, Golden Brau®, Golden Brau 0.0%®, Neumarkt®, Bucegi®, Edelweiss® (import), Zipfer® (import), Amstel® (import), Birra Moretti® (import), Krusovice® (import), Foster's® (import), cidru Strongbow® (import), Sol® (import), Gösser®, Schlossgold® (import), Gambrinus®, Harghita® și Haţegana®. HEINEKEN deține patru fabrici pe teritoriul României în: Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi are 1.200 angajaţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel