Durata contractului este de 36 de luni, iar sursa de finanțare este asigurată din fornduri proprii ale CFR SA.
Obiectivele generale ale acestui contract sunt efectuarea de reparaţii şi consolidarea structurii de rezistenţă, restaurarea componentelor artistice din lemn, piatră, ceramică, metal, înlocuirea învelitorii asterelei şi a sistemului de colectare ape, reparaţii locale şi biocidare la şarpantă și reparații la instalaţii electrice, termice şi sanitare.
Gara Regală de la Curtea de Argeș a fost realizată de arhitectul italian Giulio Magni. Destinată să servească linia Pitești – Curtea de Argeș, în lungime de 38,4 kilometri, Gara Regală a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, dată la care s-a dat în folosință și linia de cale ferată.
Durata contractului este de 36 de luni, din care proiectarea 12 luni și execuția lucrărilor 24 luni.
„Menționăm faptul că, lucrările de reparaţii, restaurare şi reabilitare a clădirii de călători se vor realiza doar cu materiale şi tehnici specifice, compatibile cu cele originale, în baza avizului emis de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Gara Regală din Curtea de Argeș fiind clădire arhitecturală declarată monument istoric de importanță națională și se regăsește în Lista Monumentelor Istorice”, transmite CFR Infrastructură.
Cu excepţia lui Carol al II-lea, al cărui sicriu a fost adus aici în februarie 2003 cu un vehicul militar, toţi regii înmormântaţi la Mănăstirea Curtea de Argeş au fost aduşi aici pe calea ferată.
În decembrie 2017, cu câteva zile înainte ca trenul purtând sicriul cu trupul Regelui Mihai să ajungă aici, Gara Regală din Curtea de Argeş a fost acoperită cu un mesh pentru a nu se vedea starea de degradare a clădirii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 25 aprilie, 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,85 milioane de euro
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Cei mai mari adversari ai PSD-PNL au fost ei înșiși. Prof. Teodorescu: Doar succesul le va astupa asperitățile
- Cum ar putea Geoană să ia ciolanul de la gura coaliției. Prof. Teodorescu: Nu-i nimic nou, se vede la un click distanță pe YouTube
- Mercur Retrograd e istorie! Daniela Simulescu: Liniștiți-vă și nu o luați razna