Ford se restructurează pentru a concura cu Tesla: Mii de oameni, dați afară. Un model nu va mai fi vândut
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Victor Miyata, Pexels
Fotografie de la Victor Miyata, Pexels
Ford renunţă la vânzarea unui model, în încercarea de a concura cu Tesla. 

Ford va opri vânzările de autoutilitare Transit Connect pe piaţa din Statele Unite până la finalul anului viitor şi a renunţat la planurile de a produce în Mexic noul model, a anunţat marţi publicaţia Automotive News, transmite Reuters.

În ultima perioadă, vânzările de Transit Connect pe piaţa americană au scăzut, iar anul trecut Ford a informat că s-ar putea confrunta cu penalităţi de până la 1,3 miliarde de dolari din cauza disputei îndelungate privind taxele de import plătite pentru vehicule.

În primele şapte luni din 2022, vânzările au scăzut cu 15% în Statele Unite, după un declin de aproximativ 25% anul trecut.

Producătorul auto va oprit importurile de autoutilitare Transit Connect pentru piaţa americană până la finalul anului viitor, susţine Automotive News, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Reprezentanţii Ford nu au dorit să comenteze informaţia.

Luni, Ford a anunţat că va desfiinţa 3.000 de locuri de muncă, majoritatea în America de Nord şi India, deoarece se restructurează pentru a concura cu Tesla în cursa pentru a dezvolta vehicule electrice (EV).

De luni de zile, directorul general al Ford, Jim Farley, afirmă că forţa de muncă a companiei este prea numeroasă şi nu sunt suficienţi angajaţi cu abilităţile cerute de trecerea spre vehiculele electrice şi serviciile digitale.

"Eliminăm anumite operaţiuni, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în cadrul companiei. Veţi afla mai multe detalii de la şefii departamentelor voastre în cursul acestei săptămâni", au scris într-un mail comun către angajaţi Farley şi preşedintele companiei, Bill Ford, scrie Agerpres.

Acţiunile Ford înregistrau un declin de 4,8% la Bursa de la New York

Luni, acţiunile Ford înregistrau un declin de 4,8% la Bursa de la New York. Anul acesta, marja de profit înainte de impozitare a Tesla a depăşit-o pe cea a Ford, iar Farley a explicat că este necesară reducerea costurilor. Creşterea preţurilor pentru baterii, materii prime şi transport pune presiuni suplimentare asupra Ford şi a altor producători auto. Totuşi, Ford şi-a menţinut previziunile privind realizarea unui profit în 2022. În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc. Ford a anunţat că va forma două afaceri auto 'distincte', una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro.

Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari

De asemenea, Ford a informat că până în 2026 va majora cheltuielile cu vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari, faţă de un nivel de 30 de miliarde de dolari anunţat anterior. Ca parte a planului de a majora capacitatea, Ford va folosi pentru vehiculele electrice baterii litiu-fosfat de fier, furnizate de CATL (producătorul chinez de baterii pentru vehicule electrice). De asemenea, Ford lucrează şi cu firmele sud-coreene LG Energy Solution şi SK Innovation, conform Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel