Facebook a lansat un fond de susţinere pentru mass-media locale din Europa
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Alexandru Ichim
WhatsApp
Foto ilustrativ Pixabay
Foto ilustrativ Pixabay
Gigantul Facebook vine în sprijinul presei locale din Europa și oferă trei milioane de dolari cu scopul ca acestea să depășească criza provocată de coronavirus. 

Facebook a lansat joi un fond de trei milioane de euro pentru susţinerea mass-mediei locale europene, cu scopul ajutorării acestora să depăşească criza provocată de noul coronavirus, relatează AFP, scrie Agerpres. 

Acest fond face parte dintr-un pachet global de 25 de milioane de dolari deblocat de reţeaua de socializare pentru mass-media.

Cine va selecta instituțiile 

ONG-ul European Journalism Centre (EJC) va avea ca misiune selectarea mass-media care vor primi o subvenţie, fără intervenţia Facebook, a declarat reţeaua socială într-un comunicat.

Acest ajutor este destinat "grupurilor de presă independente de dimensiuni mici şi mijlocii, care sunt cele mai vulnerabile la criză, în ţările cele mai afectate din Europa", a precizat Facebook. EJC va primi cererile începând cu 16 aprilie.

Fondurile ar putea fi utilizate pentru iniţiative precum lansarea unui buletin informativ dedicat COVID-19, accesul gratuit la articole care în mod normal necesită plata unui abonament, dar şi pentru angajarea jurnaliştilor, finanţarea reportajelor sau organizarea de evenimente online.

Care sunt subvențiile 

Subvenţiile sunt de 5.000 de euro (pentru iniţiative pe termen scurt pentru acoperirea COVID-19), 10.000 şi 25.000 de euro (pentru a completa lipsuri în buget) şi de 50.000 de euro pentru proiecte inovatoare. Facebook a anunţat pe 30 martie crearea unui fond global de 25 de milioane de dolari pentru donaţii de urgenţă pentru jurnalismul local din întreaga lume, la care se adaugă 75 de milioane de dolari sub formă de ajutor pentru promovare.

"Într-un moment în care jurnalismul este mai esenţial ca oricând, veniturile din publicitate scad din cauza impactului economic al virusului", a declarat Campbell Brown, responsabil de colaborările Facebook cu mass-media, la lansarea acestei iniţiative.

"Jurnaliştii locali sunt în mod special afectaţi chiar dacă oamenii apelează la ei pentru informaţii cruciale pentru siguranţa prietenilor, familiei şi comunităţii", a mai spus Brown.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel