Data publicării:
EXCLUSIV. Impactul MAJOR al introducerii impozitului forfetar
Introducerea impozitului forfetar ar urma să aibă un impact major asupra economiei. 85% dintre întreprinzători nu sunt de acord cu această măsură. Este coșmarul firmelor mici. Vor rezista pe piață doar firmele care au un profit net cel puțin egal cu impozitul forfetar.
Introducerea impozitului forfetar se va aplica turismului, barurilor, cafenelelor, alimentației publice și întreținerii și reparării autovehiculelor. Introducerea sistemului are scopul reducerii evaziunii fiscale. Vor fi eliminate impozitul pe profit de 16% și 3% pe venitul microîntreprinderilor. Își vor continua activitatea doar cei care vor obține un profit net cel puțin egal cu impozitul forfetar.
85% dintre întreprinzători, împotrivă
Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) precizează, într-un document trimis Camerei Deputaților, Administrației Prezidențiale și Guvernului, și, EXCLUSIV, redacției DC News, că impozitul forfetar va avea un impact major asupra economiei prin împovărarea fiscală a miciilor întreprinzători, diminuarea expansiunii economice, dispariția de pe piață a firmelor care nu-și vor putea permite plata unui astfel de impozit. ASSAI precizează că 85% dintre întreprinzători nu sunt de acord cu acest impozit.
EVAZIUNEA, în cazul service-urilor mici- 99%
ASSAI a făcut o analiză asupra service-urilor, care se împart în mici și mari. În cazul celor mici, cu venituri sub o sută de mii de euro, "activitatea evazionistă poate fi de 99% din Cifra de afaceri". Această situație apare și din cauza profilului clientului, care este persoană fizică, care nu are nevoie de factură fiscală. În cazul celor mari, în schimb, 75% sunt persoane juridice sau societăți de asigurări, care necesită această factură pentru decontarea lucrării. Astel, activitatea evazionistă ar putea fi de 25%.
120.000 de șomeri. Propunerea ASSAI
Asociația explică de ce nu ar trebui ca impozitul forfetar să includă suprafața service-urilor auto. ASSAI precizează că service-urile au fost dimensionate pentru un volum al activității din urmă cu cinci ani. 70% dintre cele prezente au o astfel de vechime, însă cifra de afaceri a scăzut considerabil din cauza scăderii nivelului de trai, scăderea numărului de asigurați RCA și CASCO, a impunerii de către firmele de asigurări a unor tarife mai mici, creșterea taxelor. De exemplu, în 2008, autorizarea RAR era de 500 de Ron pe an. Din 2011, este de 3.250 de Ron pe an. O altă cauză care a dus la scăderea veniturilor este creșterea prețurilor la utilități. ASSAI susține că nu pot fi comparate service-urile cu hoteluri, spălătorii sau restaurante. Argumentează că industria hotelieră are program de lucru permanent, nu 5 zile/săptămână și 40-50 de ore. În cazul spălătoriilor, evaziunea este de 80%, iar restaurantele își pot reduce numărul de mese și scaune. Asociația susține că în cazul aplicării impozitului forfetar, 50% dintre service-uri se vor închide, cele rămase își vor reduce activitatea cu 30%, va fi imposibilă restituirea creditelor contractate și statul va încasa un nivel de taxe sub cel actual.
ASSAI propune ca service-urile să plătească 1,5% din Cifra de Afaceri, care ar fi superioară impozitului actual și ar menține 120.000 de locuri de muncă. În plus, 25% dintre societățile clandestine vor intra în legalitate și ar fi 8.000 de noi locuri de muncă.
VEZI și: Impozitul forfetar, probabil, de la 1 iulie. Cum va fi calculat
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News