Examenul auto s-ar putea modifica. Polițiștii ar putea să nu mai stea lângă șofer, la proba de traseu
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Examenul auto s-ar putea modifica, în urma unui proiect depus la Senat. Polițiștii ar putea să nu mai stea lângă șofer, la proba de traseu
Examenul auto s-ar putea modifica, în urma unui proiect depus la Senat. Polițiștii ar putea să nu mai stea lângă șofer, la proba de traseu
Examenul auto s-ar putea modifica, în urma unui proiect depus la Senat.

Codul rutier urmează să fie modificat, potrivit unui proiect de lege pus în dezbaterea senatorilor pe 9 iunie. Potrivit documentului, examenul pentru obținerea permisului de conducere se va putea susține oriunde în țară, nu doar în localitatea sau regiunea de domiciliu, iar intervalul de timp necesar obținerii permisului auto, ce conține perioada de școlarizare, dar și cele două etape ale examenului, mai exact, proba teoretică și cea practică, vor fi reduse, scrie Avocat.net.

Potrivit proiectului de lege, cei care își doresc să obțină permisul auto nu vor mai trebui să termine școala de șoferi (cu cele două componente - teoretică și practică) înainte de susținerea examenului, ci vor putea susține sala imediat după încheierea pregătirii teoretice și vor putea să facă pregătirea practică până la data programată pentru susținerea traseului, adică între cele două probe de examen. Potrivit inițiatorilor, astfel s-ar reduce perioada necesară obținerii permisului auto. Proiectul de lege spune că începerea pregătirii practice o vor putea face doar cei admiși la examenul teoretic.

La examenul auto ar putea fi prezent și instructorul

“Cursurile de pregătire practică în vederea obţinerii permisului de conducere, corespunzător categoriei de permis solicitat, pot începe şi după ce candidatul a fost declarat "ADMIS" de către autoritatea competentă la proba teoretică de verificare a cunoştinţelor.”, scrie în document.

În plus, proiectul prevede că, la susținerea probei practice, în mașină se va afla, alături de polițist și candidat, și instructorul acestuia din urmă. Astfel, instructorul va lua fizic locul polițistului și va sta în dreapta șoferului, iar examinatorul va sta pe bancheta din spate, scrie Realitatea.net. Schimbările apar în proiectul de lege aflat în dezbaterea Senatului și care vizează modificarea condițiilor prevăzute acum de Codul rutier pentru obținerea permisului de conducere. Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat și publicat în Monitorul oficial, menționează sursa citată.

Şoferi fără permis, fără RCA sau cu plăcuţe de înmatriculare false. Andreica, Europol: Cifra neagră, de 10 ori mai mare decât ce e oficial. La RCA, situaţia e şi mai critică

Numărul accidentelor auto produse de şoferii fără permis de conducere este în creştere. Sindicaliştii din Poliţie trag un semnal de alarmă şi spun că, de fapt, numărul celor care conduc maşini fără a avea un permis valabil este mult mai mare comparativ cu numărul celor care sunt prinşi în trafic. 

"Dacă ne uităm pe indicatorii structurilor rutiere, principalele cauze generatoare de accidente rutiere sunt alcoolul şi viteza. La alcool se adaugă mai nou şi substanţe psihoactive, cele noi nemaiputând fi detectate cu ajutorul aparatelor drugtest pe care le avem noi în dotare. Pe conducere fără permis sunt destul de puţine situaţii care generează tragedii pe şosele. Cel puţin dacă ne uităm pe cifre!", a precizat preşedintele sindicatului Europol, Cosmin Andreica. 

"La fapte, excluzând accidentele cu victime, lucrurile sunt simple. Cred că cifra neagră este de 10 ori mai mare faţă de ce se înregistrează ca faptă de natură penală. Într-adevăr, sunt acţiuni, filtre, cu scopul de a identifica şoferi din cele trei categorii menţionate, însă în oraşele mici sau în oraşele mari există foarte puţine patrule de Poliţie Rutieră sau Poliţie Publică, cu atribuţii pe zona rutieră. Până conduc persoanele la sediu, până fac verificările, până întocmesc actele, durează cam 2-3 ore, timp în care şoselele sunt goale. Cu certitudine cifra neagră a numărului de fapte este de cel puţin 10 ori mai mare decât ceea ce identifică poliţiştii în trafic", a declarat Cosmin Andreica pentru DC NEWS. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel