Data actualizării:
Data publicării:

De ce nu este bine să bagi benzină/motorină, iarna, de mai puțin de 100 de lei. Riscul la care te expui

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels

Tu știi de ce nu este bine să bagi benzină/motorină, iarna, de mai puțin de 100 de lei? Iată explicația specialiștilor.

Motorul este afectat pe termen lung atunci când mașina este alimentată cu benzină sau motorină cu o sumă până într-o sută de lei, potrivit specialiștilor în domeniu. Atunci când rezervorul mașinii este aproape gol, consumul de carburant este mai ridicat.

"Este de preferat să pui mai mult combustibil în rezervor, întrucât dacă este gol captează aer și motorul nu primește în mod normal cantitatea de combustibil necesară. Sfătuim conducătorii să alimenteze mai mult de mai puține ori, mai ales în sezonul rece”, a explicat pentru shtiu.ro un mecanic auto bucureștean pentru shtiu.ro.

Acest lucru duce la rateuri de aprindere a motorului., iar șoferii vor simți acest lucru ca și cum motorul are o pierdere de putere, ezitare sau vibrații.

Multe mașini au pompa de carburant direct în rezervor, cufundată în benzină sau motorină, după caz. Astfel, dacă rezervorul este aproape gol și un șofer alimentează cu carburant puțin, pompa rămâne suspendată în vapori și nu mai poate fi răcită în mod adecvat, potrivit sursei citate. De asemenea, dacă mașina are carburant puțin există riscul ca pompa să înghețe.

Vezi și:  Când să NU pui FRÂNĂ în CURBĂ. Titi Aur, explicații despre LIMITA derapajului

La ce folosește orificiul de pe capacul de la rezervorul mașinii

Mașinile din zilele noastre sunt extrem de complexe și, deseori, deși producătorii s-au gândit cum să le facă viața mai ușoară conducătorilor auto, aceștia nu le folosesc la capacitatea maximă. 

Clapeta rezervorului de combustibil se descuie fie apăsând un buton din tabloul de bord, fie un altul, dintre scaune, în funcție de modelul auto. Mai sunt totuși și cazuri în care clapeta nu are niciun buton. Oricum ar fi, odată deschisă clapeta, mașina este pregătită pentru realimentare. 

Supapa deschisă este legată de mașină, pentru a nu se pierde, printr-un plastic. Multe autoturisme au, pe acest capac, și un orificiu unde se poate pune clapeta, pentru ca mașina să nu se murdărească de combustibil. 

La final, după realimentare, capacul trebuie înșurubat, iar clapeta închisă ușor, scrie shtiu.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel