Cum să atingem vaccinarea în masă a populației. Paul Herinean, lecții de comunicare pentru Iohannis și Orban: ERORI simple. Să vorbim pe limba lor
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Paul Herinean, specialist în comunicare nonverbală susține că pentru a atinge vaccinarea anti-COVID în masă a populație este necesar ca autoritățile să aibă un mesaj clar și simplu.

Experții din sănătate au explicat deja faptul că pentru a se atinge o imunitate colectivă împotriva Sars-Cov-2 este necesar ca 70% din populație să fie vaccinată anti-COVID. În România procentul celor care vor să se vaccineze rămâne a fi încă destul de mic. Tot experții în sănătate au spus în repetate rânduri că pentru ca această campanie de vaccinare să aibă succes este necesară o comunicare eficientă din partea autorităților. Paul Herinean, specialist în comunicare nonverbală, a fost întrebat la RealitateaPlus care este mesajul transmis de Klaus Iohannis și Ludovic Orban prin faptul că s-au vaccinat public și dacă comunicarea autorităților din țara noastră este una eficientă.

"Este o problemă de comunicare pentru că de fiecare dată când statul încearcă să comunice populația, apar niște erori simple în comunicare. În acest caz vorbim despre codul de comunicare, adică mesajul este foarte clar din punct de vedere al autorităților, este legitimă vaccinarea populației, dacă privim acest aspect prin prisma instituțiilor statului, însă, modul în care este recepționat mesajul la nivelul macro, la nivel de populație este cu totul altfel. Oamenii au o reacție emoțională. Există foarte multe canale de dezinformare, nu de informare, iar oamenii sunt receptivi la mesajele emoționale.", a răspuns Paul Herinean.

Lecții de comunicare pentru Iohannis și Orban

Paul Herinean a explicat cum ar trebui să arate mesajul transmis de autorități pentru a se obține vaccinarea în masă a populației.

"Mesajul să fie foarte simplu, să vorbească pe limba oamenilor, să lăsăm discuții legate de principii, de valori, de interconectări. Să folosim cuvinte simple, poze, prin care oamenii să înțeleagă exact care sunt riscurile. Să vorbim pe limba lor, fără mesaje emoționale, lucruri cât mai simple, cuvinte simple și astfel targhetul de 70% poate fi atins. Vă dau un exemplu scurt. În campania electorală am făcut niște sondaje de opinie și două cuvinte: corupție și competență, peste 90% din populația din mediul rural nu s-au conectat cu aceste noțiuni și a trebuit să schimbăm, din competență am făcut harnic, iar corupția am transformat-o în hoție. ", a explicat Herinean.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel