Cealaltă Românie: 20 de milioane de euro pe haine şi pantofi de lux, jumătate în străinătate
Românii dau anual 20 de milioane de euro pe haine, pantofi şi genţi de lux, jumătate din sumă fiind cheltuită local şi jumătate în magazinele din străinătate, în capitale ale modei precum Paris sau Milano, estimează Srdjan Kovacevic, antreprenorul care a pus primele cărămizi la construcţia industriei luxului din România. Astăzi el deţine la Bucureşti monobrandurile Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella şi Emporio Armani.
„Estimez că românii cheltuie în total 20 de milioane de euro pe haine şi accesorii de lux. Concurenţa pe piaţă este puternică, însă sunt atât branduri cu potenţial, cât şi branduri fără potenţial.“ Piaţa locală este însă mult mai mică decât „surorile“ sale din state precum Ucraina, Polonia sau Cehia. În Cehia brandurile au fost atrase de numărul mare de turişti, în timp ce în Ucraina au mers pentru că numărul de milionari în euro este mai mare decât în alte state din regiune, potrivit zf.ro.
În România nu sunt mulţi turişti (două milioane la nivel naţional faţă de şapte milioane doar în Praga) însă există antreprenori care au renunţat să mai facă shopping peste graniţe pentru a ajuta industria locală de lux. Andreea Altay, acţionar în cadrul magazinelor de lux Victoria 46 şi Day& Night, spunea recent că anterior făcea shopping în străinătate însă astăzi alege magazinele din România, atât cele în care este acţionar, cât şi altele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News