Ce influenţă au reclamele televizate asupra copiilor
Cu cât ai fost mai nefericit în copilărie, cu atât vei fi mai materialist odată cu trecerea anilor. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la „Copiii nemulţumiţi de viaţa lor vor deveni materialişti la maturitate, dacă văd reclame la televizor”, explică Suzanna Opree, coautoarea studiului publicat în revista Pediatrics. Pentru aceasta, materialismul se poate descrie ca fiind „preocuparea pentru posesii, însoţită de convingerea că acestea aduc fericire şi succes”, informează muyinteresante.es.
Copiii nefericiţi sunt mai vulnerabili la mesajele publicitare de la televizor care, de cele mai multe ori, asociază consumul cu fericirea. Se estimează că un copil britanic este expus la 10.000 de reclame anual, iar un copil american la 40.000 de spoturi televizate anual. Ei îşi doresc jucăria perfectă sau toate dulciurile pe care le văd atât de frumos prezentate în reclamele de la televizor. La maturitate, ei vor sa aibă telefonul mobil, laptopul pe care l-au văzut la televizor etc.
Studiile anterioare la care au participat adulţi au demonstrat că persoanele nesatisfăcute de viaţa lor tind să aibă un comportament materialist. De asemenea, persoanele materialiste se simt din ce în ce mai puţin satisfăcute de viaţa lor.
Sfatul experţilor este ca părinţii să le explice copiilor mesajele ascunse din spatele reclamelor şi să le demonstreze că produsele respective nu sunt atât de eficiente şi că nu aduc fericirea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News