Data publicării:
Apartamente București. AFI Europa, studiu. Care sunt concluziile
Apartamentele cu două dormitoare se află în topul preferințelor bucureștenilor, 1 din 2 persoane dorind să achiziționeze o astfel de locuință în viitorul apropiat. Printre criteriile de selecție a unui apartament se regăsesc spațiile luminoase și aerisite, dar și prezența ferestrelor atât în bucătărie, cât și în baie. Concluziile sunt parte dintr-un studiu privind preferințele bucureștenilor referitoare la opțiunile rezidențiale și de stil de viață viață, realizat de AFI Europe Romania, în parteneriat cu Unlock Market Research.
AFI Europe Romania a demarat în luna iunie prima etapă a complexului AFI City, primul proiect rezidențial al companiei în România, de amploare, cu o investiție de 16 milioane de euro. Prima fază a proiectului va livra 2 clădiri care vor cumula 190 de locuințe, deservite de 228 de locuri de parcare supraterană. Această etapă a construcției AFI City va fi încheiată, conform estimărilor, în vara anului 2019. Odată finalizate toate etapele, proiectul rezidențial va include o comunitate privată, înconjurată de zone verzi, facilități pentru activități sportive și spații de joacă. În plus, AFI City se bucură de un avantaj important, proximitatea față de stația de metrou Laminorului, situată chiar în fața proiectului rezidențial.
Concluziile principale ale studiului arată că AFI City este conceput și dezvoltat în concordanță cu nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor și cu preferințele lor în ceea ce privește tipurile de locuințe, localizarea și facilităție oferite în cadrul comunității.
Ce vizează locuitorii bucureșteni atunci când își cumpără o casă?
Un fapt interesant relevat de prezentul studiu este că aproximativ 50% dintre respondenți ar prefera să dețină un apartament într-un complex rezidențial, în principal datorită facilităților oferite, precum spațiile verzi, proximitatea față de diferite tipuri de magazine și centre de wellness, existența unor zone de relaxare, nivelul ridicat de siguranță sau calitatea vieții în cadrul complexului.
Pentru a aborda o gamă cât mai variată de locuințe, AFI City oferă spre vânzare studiouri, apartamente cu 1 dormitor și 2 dormitoare, într-o comunitate care pune la dispoziție o multitudine de facilități, cum ar fi spații verzi, grădinițe și centre comerciale, precum și zone de agrement în cadrul complexului.
În ceea ce privește regimul de înălțime, bucureștenii preferă clădirile cu maximum 6 sau 10 etaje, iar 4 din 5 persoane ar prefera să dețină un apartament situat între primul și al șaselea etaj. Mai mult, 73% dintre cei intervievați au declarat că ar prefera un apartament cu sistem de încălzire propriu, iar 60% optează pentru apartamente cu sisteme de climatizare. AFI City oferă locuințelor sisteme proprii de încălzire și sistemul pregătitor pentru amplasarea celor de climatizare, ajustându-se astfel nevoilor și preferințelor consumatorilor.
Surse de informare în achiziționarea unei locuințe
Conform studiului, consumatorii tind să colecteze informații dintr-o multitudine de surse atunci când iau în considerare cumpărarea unui apartament. Astfel, principalele surse consultate sunt cele oficiale, precum agențiile imobiliare (62%) și site-urile specializate (60%). În plan secundar se poziționează recomandărilor prietenilor și rudelor (57%). Statisticile AFI Europe Romania cu privire la tendințele de consum în mediul online ale persoanelor interesate de achiziționarea unei locuințe arată că bărbații și femeile cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani sunt în mod egal activi în căutarea unui apartament. De asemenea, 4 din 5 persoane care caută o locuință folosesc dispozitivele mobile și sunt preponderent interesate de apartamentele cu unul și două dormitoare, dar și de amplasarea complexurilor rezidențiale în oraș sau în vecinătatea acestuia.
Studiul a fost realizat de AFI Europe Romania, în parteneriat cu Unlock Research, pe un eșantion de 500 de respondenți din rândul locuitorilor Bucureștiului, cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani. AFI Europe Romania a implementat cerințele potențialilor cumpărători în design-ul apartamentelor din proiectul rezidențial AFI City (www.aficity.ro).
Despre AFI Europe
AFI Europe, subsidiară a AFI Properties, este una dintre companiile lider în ceea ce privește dezvoltarea, managementul și investițiile din domeniul imobiliar, ce operează în Europa Centrală şi de Est din 1997.
Portofoliul AFI Europe include centre comerciale şi proprietăţi de retail, parcuri de business şi dezvoltări rezidenţiale de mare amploare şi dezvoltări cu utilizare mixtă. AFI Europe operează în România, Cehia, Polonia, Germania, Bulgaria, Serbia, Ungaria şi Letonia.
Despre AFI Europe România:
AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat şi gestionează "AFI Cotroceni", cel mai mare şi de succes mall din România şi unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrală şi de Est. Centrul comercial se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de aproape 90.000 metri pătrați (GLA) şi oferă vizitatorilor săi o zonă extinsă dedicată activităților de divertisment, care include o varietate de opțiuni de petrecere a timpului liber și peste 300 de magazine ale brandurilor locale şi internaţionale, vizitate în medie de 50.000 de clienţi pe zi.
În octombrie 2013, AFI Europe a inaugurat AFI Ploiești, primul și singurul mall modern dezvoltat în centrul orașului Ploiești, în urma unei investiții de peste 50 de milioane de euro. Centrul comercial are o suprafață închiriabilă (GLA) de 34.000 de metri pătrați, disponibilă pe două etaje ce cuprind peste 100 de branduri naționale și internaționale, alături de peste 7.000 de metri pătrați de divertisment.
Adiacent, dar complet integrat centrului comercial AFI Cotroceni, AFI Europe România a dezvoltat AFI Park, cel mai nou și mai modern parc de business de clasa A din București. AFI Park oferă 70.000 metri pătrați de spaţii de birouri, ocupate de companii multinaționale din domeniu IT&C. Clădirile de birouri AFI Park 1-5 au atins un grad de închiriere de aproape 100%. În aprilie 2016, AFI Europe România a finalizat lucrările la clădirile de birouri AFI Park 4 și 5, pe o suprafață închiriabilă de 32.000 de metri pătrați. Printre cele mai cunoscute companii multinaționale care au sediul în complexul de birouri se numără: Microchip Technologies, Electronic Arts, Endava Romania, Cameron USA, SII Romania, ORTEC Central & Eastern Europe, FotoNation, TELUS International, Veeam Software și Dell SecureWorks.
În prezent, AFI Europe România dezvoltă în centrul orașului Brașov proiectul AFI Brașov, care include un centru comercial cu o suprafață închiriabilă de 45.000 de metri pătrați și două clădiri de birouri cu o suprafață închiriabilă de 25.000 de metri pătrați.
Pe segmentul de birouri, AFI Europe România are în dezvoltare AFI Tech Park, un parc de business de clasa A cu o suprafață închiriabilă de 56.000 de metri pătrați, aflat în apropierea hotelului J.W. Marriott și a Parlamentului României. Parcul de business va include două clădiri de birouri de înălţime redusă și un turn de birouri, care vor avea spații verzi amenajate într-o grădină centrală, proiectul fiind un campus high tech care răspunde nevoilor de extindere a companiilor IT&C din România prin oferirea unui spațiu potrivit din punct de vedere al dotărilor tehnice și al posibilităților de dezvoltare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News