'Dacă China inaugurează aici primul centru de producţie de baterii pentru vehiculele electrice, atunci e drăguţ. Atunci bateriile sunt făcute şi în Europa. Dar nu ştiu dacă nu e visul nostru să le producem noi înşine în UE. Încă susţin că trebuie să ne dezvoltăm capacitatea strategică de a produce şi baterii pentru vehiculele electrice. Cred că va fi extrem de important în următoarele decenii', a declarat Merkel.
Nemţii încep să adopte vehiculele electrice, experţii estimând că, până în 2022, un milion de automobile electrice hibride sau echipate cu baterii vor rula pe drumurile din Germania. Obiectivul iniţial al Guvernului de la Berlin era ca, până în 2020, să existe un milion de automobile electrice în Germania, dar interesul scăzut al cumpărătorilor a forţat autorităţile să abandoneze această ţintă.
Săptămâna trecută, un comitet guvernamental de consultanţă a anunţat că recentele subvenţii acordate cumpărătorilor au impulsionat vânzările, astfel încât este posibil ca, până în 2022, un milion de automobile electrice hibride sau echipate cu baterii să ruleze pe drumurile din Germania. Datele oficiale arată că luna trecută s-au vândut 460.000 automobile electrice şi hibride în Germania şi aproximativ 13.500 staţii de încărcare.
Producătorii auto germani, afectaţi de scandalul emisiilor (Dieselgate), oferă în prezent 33 de modele electrice şi hibride, analiştii estimând triplarea acestei cifre în următorii ani. Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China - CATL - va construi prima sa fabrică europeană în Germania, pentru a furniza baterii litiu-ion grupului auto german BMW.
BMW, achiziții de baterii în valoare de patru miliarde de euro de la CATL
În iunie, CATL a anunţat că a încheiat un contract important cu BMW şi analizează potenţialele locaţii pentru facilitatea de producere a bateriilor din Europa, iar oficialii din landul Turingia au încurajat compania chineză să folosească o unitate din Erfurt, în estul ţării. Markus Duesmann, şeful departamentului de achiziţii de la BMW, a declarat că grupul german vrea să preia în următorii ani baterii în valoare de patru miliarde de euro de la CATL.
Oficialii chinezi au dat asigurări că fabrica din Erfurt este doar primul lor pas în Europa şi sunt luate în considerare şi alte locaţii. La fabrica CATL vor fi create aproximativ 600 de locuri de muncă, iar până în 2022 producţia va ajunge la 14 gigavaţi pe oră. CATL este deja furnizor al producătorilor auto chinezi SAIC Motor Corp şi Geely şi are acorduri cu firmele auto internaţionale. În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- Pensionarii primesc pensiile înainte de Paști. Adrian Negrescu: Nu mai ajung în capcana IFN-urilor
- NASA a plasat pe orbită o pânză solară de 80 m². La ce experiment va fi folosită
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor