Andrei Baciu: Peste un milion de certificate digitale emise în România
Data publicării:
Autor: Rodica Mitu
WhatsApp
Peste un milion de certificate digitale au fost emise până joi în România, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andrei Baciu.

Potrivit secretarului de stat, peste un milion de persoane au beneficiat de avantajele acestui document al Uniunii Europene, adică aproximativ 20% din totalul celor care au trecut prin centrele de vaccinare.

„Au trecut doar 15 zile de când certificatul digital a fost lansat în toate țările blocului comunitar european, iar platforma certificat-covid.gov.ro a funcționat zi și noapte la parametri normali. În primele zile au fost emise sute de documente în fiecare minut”, a scris Andrei Baciu pe Facebook.

Conform acestuia, în continuare timpul de așteptare pentru eliberarea certificatului este extrem de mic, de doar câteva minute.

„O altă veste bună a venit din partea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB): pasagerii care au certificat digital european nu mai trec prin controlul DSP din aeroport. Așadar, cei care vin din țările aflate pe lista galbenă și aterizează pe aeroportul Henri Coandă pot utiliza fluxul verde, care înseamnă mai puțin timp de așteptare”, a mai anunțat Andrei Baciu.

Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranţă pe timpul pandemiei de COVID-19 au la dispoziţie platforma https://certificat-covid.gov.ro.

Interfaţa aplicaţiei este intuitivă:

1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde "Certificat nou".

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul "CNP", urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit. Cetăţenii străini selectează opţiunea "Paşaport/Act de identitate" şi completează câmpurile care cuprind: "Ţara care a emis paşaportul", numărul "paşaportului sau al cărţii de identitate", iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcţie de categorie, se completează:

* Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

* Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

* Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

* Se apasă butonul "Salvează", iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

* Ulterior, în secţiunea "Listă certificate" se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel