Opt din zece români (81,9%) îşi fac cumpărăturile de la hypermarket, iar principalul criteriu care stă la baza achiziţionării unui produs este preţul, reiese dintr-un studiu online realizat de către o companie de consultanţă, publicat joi.Conform cercetării, 63,2% dintre respondenţi au menţionat faptul că achiziţionează atât produse locale, cât şi internaţionale, iar cele mai cumpărate produse sunt cele alimentare, majoritatea lactate, legume şi carne.
De ce aleg românii produse locale. Factorul emoțional, important
În plus, când vine vorba despre motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale, precum "Sunt mai naturale" (61,6%) sau "Sunt de o calitate mai bună" (54,4%), dar şi aspecte emoţionale, cum ar fi dorinţa de a sprijini economia locală (49,3%).
Certificări recunoscute
De asemenea, la întrebarea "Pe care dintre următoarele certificări le cunoşti?', cele mai cunoscute certificări de către respondenţi au reieşit a fi "frunza europeană' pentru agricultură ecologică (62,5%), EU Ecolabel (58,1%) şi sigla "AE' (52,2%).
PREȚUL, cel mai important criteriu
În schimb, referitor la aspectele de care ţin cont românii atunci când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, cel mai important criteriu este preţul (76%), urmat de ingrediente/conţinut (74,2%). Criteriul certificării contează cel mai puţin pentru cumpărători, respectiv în proporţie de 27,2%.
[citeste si]
Potrivit sursei citate, la întrebarea "Pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziţionat vreodată?", 61,4% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conţin materiale reciclate, cum ar fi poliester reciclat. Totodată, 94% dintre cei chestionaţi susţin că donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă şi doar 8,3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.
În viziunea românilor, principalii responsabili văzuţi pentru a asigura sustenabilitatea produselor sunt atât companiile, cât şi consumatorii.
Studiul realizat de Invisible Nature, în parteneriat cu Questia Group, a fost derulat online în perioada 23 - 28 februarie 2018, pe un eşantion de 500 de respondenţi, iar marja de eroare este de +/- 4%, raportată la populaţia din mediul virtual.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Ce nu știai despre praful din Sahara. „Călătoria“ de mii de kilometri datorită căreia se dezvoltă pădurea amazoniană
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Pască pufoasă fără aluat
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Cățelul tău are căpușe? Află cum le poți îndepărta în siguranță