Data publicării:
Vrei să crești copii de succes? Acest obicei controversat îi face mai inteligenți: „Este dovada unui efect benefic, cauzal”
Un obicei pe care majoritatea părinților îl descurajează - de fapt, unul pentru care s-ar putea foarte bine să se certe cu copiii lor - ar putea duce, de fapt, la o inteligență mai mare în rândul celor mici.
Subiectul de astăzi este despre jocurile video. Un nou studiu din Europa a folosit o cantitate „masiva” de date pentru a determina ce se întâmplă cu copiii care petrec un timp peste medie jucându-se.
Rezultatele sunt izbitoare și reprezintă cel mai recent și cel mai amplu studiu care a ajuns la un rezultat pozitiv. Ele reprezintă, de asemenea, un motiv pentru a face opusul a ceea ce mulți părinți au predicat de zeci de ani.
Scriind în jurnalul online evaluat Scientific Reports, cercetătorii au spus că au descoperit că elevii care au petrecut mai mult timp jucând jocuri video decât colegii lor, pe o perioadă de 2 ani, au ajuns să aibă un IQ mai mare.
După cum au rezumat autorii:
„În timp ce copiii care jucau mai multe jocuri video la zece ani nu erau, în medie, mai inteligenți decât copiii care nu jucau, ei au arătat cele mai multe câștiguri în inteligență după doi ani, atât la băieți, cât și la fete.
De exemplu, un copil care a fost în top 17% în ceea ce privește orele petrecute jucând și-a crescut IQ-ul cu aproximativ 2,5 puncte mai mult decât copilul mediu, în doi ani.
Aceasta este o dovadă a unui efect benefic, cauzal, al jocurilor video asupra inteligenței.”
Autorii spun în mod explicit că jocul video în sine este cel care duce la o inteligență mai mare.
Cercetătorii, de la universități din Țările de Jos, Germania și Suedia, au intervievat mii de copii americani și au folosit date din programul Adolescent Brain and Cognitive Development (ABCD), care se autoproclamă „cel mai mare studiu pe termen lung al dezvoltării creierului”.
5.000 de copii au participat la studiu, de cel puțin două ori: mai întâi, când aveau între 9 și 10 ani, și apoi din nou doi ani mai târziu, la 11 și 12 ani.
De fiecare dată, oamenii de știință au urmărit cât de mult au spus copiii că și-au petrecut timpul făcând trei activități legate de ecran:
-Vizionarea de videoclipuri sau emisiuni TV online (2,5 ore pe zi, în medie)
-Socializare online (probabil prin intermediul rețelelor sociale) (30 de minute pe zi, în medie)
-Jocuri video (o oră pe zi, în medie)
După cum au observat cercetătorii, asta înseamnă aproximativ patru ore de timp pe ecran, pe zi, în medie; un număr care a urcat la șase ore pe zi pentru primii 25%, după doi ani.
De asemenea, cercetătorii au testat copiii pentru un indice de inteligență care includea cinci sarcini:
-„două [sarcini] privind înțelegerea cititului și vocabularul”;
-„una despre atenție și funcția executivă (care include memoria de lucru, gândirea flexibilă și autocontrolul)”;
-„una care evaluează procesarea vizual-spațială (cum ar fi obiectele care se rotesc în mintea ta)”;
-„una despre capacitatea de învățare în mai multe încercări”.
În cele din urmă, aceștia au descoperit că, ce cei care și-au petrecut cel mai mult timp jucând jocuri video și-au crescut IQ-ul cel mai mult, în timp ce cei care și-au petrecut mai mult timp pe ecran vizionand videoclipuri sau socializând au observat o diferență mică sau nicio diferență în creșterea IQ-ului, față de cei care nu erau lăsați să practice nicio activitate din cele descrise mai sus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News