Vehiculele electrice au în continuare probleme majore de calitate. Tehnologia pare cel mai criticat aspect - Studiu
Data publicării:
Autor: Cristian Cîșleanu
WhatsApp
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Citește în articol mai multe despre problemele mașinilor electrice.

Unul dintre argumentele mari pe care le auziți cu privire la cumpărarea vehiculelor electrice este că necesită mai puțină întreținere decât vehiculele tradiționale pe combustibili. Fără schimburi de ulei, mai puțină murdărie, mai puține piese în mișcare - chestii de genul ăsta.

Dar, vehiculele electrice sunt în esență computere uriașe pe roți. Și de când știți că orice computer nu are probleme?

JD Power a publicat cel mai recent studiu privind calitatea și nu arată prea bine pentru vehiculele electrice. Și, într-un fel, nu este o surpriză. La fel ca în versiunile anterioare ale studiului, vehiculele electrice cu baterii și cele plug-in hibride au avut rezultate mai slabe decât echivalentele lor pe combustibili în aproape toate categoriile de reparații măsurate de JD Power.

JD Power măsoară calitatea pe baza problemelor raportate la 100 de vehicule ale unei anumite mărci. Conform sondajului, persoanele care dețin vehicule cu combustie internă au raportat 180 de probleme la 100 de vehicule (PP100), în timp ce cumpărătorii de mașini electrice au raportat 266.

Probleme cu tehnologia

Problemele au avut puțin de-a face cu mecanica mașinilor electrice - motoare, baterii etc. - și aproape în întregime cu tehnologia.

„Proprietarii de BEV-uri (n.r. mașini complet electrice) și PHEV-uri (n.r. mașini plug-in hibride) de ultimă generație, pline de tehnologie, se confruntă cu probleme care sunt de un nivel de severitate suficient de ridicat pentru ca aceștia să își ducă vehiculul nou la dealer de trei ori mai mult decât proprietarii de vehicule pe combustibili”, a declarat Frank Hanley, director senior de benchmarking auto la JD Power.

La fel ca în cazul tuturor chestiunilor legate de vehiculele electrice, trebuie să separați Tesla de restul grupului datorită reprezentării extraordinare a constructorului de automobile electrice în rândul persoanelor care dețin vehicule electrice. Tesla a avut de obicei performanțe mai bune decât mașinile electrice ale producătorilor auto tradiționali în sondajele companiei JD Power anterioare. Dar acum acest decalaj s-a redus, compania lui Elon Musk fiind la fel de slab cotată ca restul. JD Power atribuie acest lucru schimbărilor majore de design ale Tesla, cum ar fi eliminarea comenzilor tradiționale, cum ar fi semnalele de direcție și ștergătoarele.

Cele mai multe nemulțumiri par să fie legate de tehnologie, o preocupare majoră având în vedere că industria auto se grăbește la întâmplare să înghesuie cât mai mult software în modelele sale. JD Power a mai înregistrat această problemă, care pare să se agraveze.

Oamenii sunt iritați de avertismentele false de pe bancheta din spate și de alertele inexacte și enervante ale sistemelor avansate de asistență a șoferului, în special în ceea ce privește noile funcții, cum ar fi avertismentele de trafic transversal în spate și frânarea automată de urgență în marșarier. Ecranele tactile de infotainment dau bătăi de cap oamenilor. Vehiculele electrice au avut cu 30% mai multe probleme cu ”funcțiile, comenzile și afișajele" decât vehiculele cu combustie internă.

Conectarea telefoanelor, o altă problemă

Iar atunci când proprietarii de autovehicule încearcă să găsească o ușurare la experiențele teribile ale software-ului nativ prin oglindirea smartphone-urilor lor, aceștia întâmpină și mai multe obstacole. „Clienții întâmpină cel mai frecvent dificultăți în conectarea telefoanelor lor la vehicul sau în pierderea conexiunii. Mai mult de 50% dintre utilizatorii Apple și 42% dintre utilizatorii Samsung accesează funcția respectivă de fiecare dată când conduc, ilustrând faptul că clienții doresc ca experiența smartphone-ului lor să fie adusă în vehicul și, de asemenea, doresc ca funcția să fie integrată wireless”, raportează JD Power.

Mărcile care înregistrează cele mai puține probleme sunt cele care tind să atragă cei mai mulți cumpărători fideli. Proprietarii de camionete sunt extrem de loiali, așa că Ram este clasat pe primul loc în sondaj. Cineva care cumpără o camionetă Ram la fiecare câțiva ani va raporta mult mai puține probleme decât cineva care își asumă riscul unei mărci noi - sau chiar al unui motor nou.

Nimic din toate acestea nu ar trebui să fie un șoc. Aceste tipuri de sondaje sunt de obicei o bună măsură a familiarității față de necunoaștere. Vechi versus nou. Ne aflăm în mijlocul unei schimbări uriașe de la vehiculele tradiționale la computerele de mare putere care funcționează cu baterii uriașe. Această tranziție se dovedește a fi extrem de complicată, iar clienții se trezesc prinși la mijloc, conform TheVerge.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel