Utilizatorii europeni de Facebook și Instagram, taxați din această lună
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Sonia Baciu
WhatsApp
FOTO: Freepik @drobotdean
FOTO: Freepik @drobotdean
Utilizatorii de Facebook și Instagram din Europa vor trebui să plătească o taxă începând cu luna noiembrie. Iată care este motivul deciziei luate de Meta.

Meta (META) a anunțat că, începând cu luna noiembrie, va percepe utilizatorilor Facebook și Instagram din Europa o taxă de abonament pentru o experiență fără reclame. Abonamentele vor costa 9,99 euro (10,60 dolari) pe lună pentru web și 12,99 euro (13,79 dolari) pentru aplicațiile mobile, notează Observer.

Inițial, un abonament va acoperi toate conturile legate de proprietarul său. Însă, începând din martie 2024, utilizatorii vor trebui să plătească o taxă suplimentară pentru fiecare cont suplimentar, care va fi de 6 euro (6,37 dolari) pe lună pentru web și de 8 euro (8,49 dolari) pentru mobil. Lansarea a avut loc la doar câteva zile după ce Susan Li, director financiar al Meta, a împărtășit o actualizare a strategiei publicitare europene a companiei. 

UE, amendă de 1,3 miliarde de dolari pentru Meta

Meta a declarat că a introdus abonamentele pentru a respecta reglementările Uniunii Europene. În luna mai, Uniunea Europeană a amendat Meta cu 1,3 miliarde de dolari pentru că a încălcat normele privind confidențialitatea datelor transferând datele utilizatorilor din Europa către serverele din SUA.

În urma unei bătălii juridice, UE a interzis efectiv platformei sociale să recolteze date despre utilizatori pe platformele sale pentru reclame direcționate fără consimțământul acestora.

Pentru a relua colectarea datelor utilizatorilor, Meta a declarat în luna august că va face modificări pentru a se conforma Regulamentului general european privind protecția datelor în ceea ce privește consimțământul.

”Vom continua să milităm pentru un internet susținut de reclame, chiar și cu noua noastră ofertă de abonament în UE, SEE (Spațiul Economic European) și Elveția. Dar respectăm spiritul și scopul acestor reglementări europene în evoluție și ne angajăm să le respectăm”, a declarat Meta.

În timpul teleconferinței de săptămâna trecută privind câștigurile Meta pentru al treilea trimestru, analistul Justin Post de la Bank of America i-a întrebat pe directorii Meta despre potențiala ofertă de abonament a companiei și despre problema conformității cu GDPR în Europa. Directorul financiar Susan Li nu a dezvăluit prea multe, dar a spus că firma lucrează la ”un model de consimțământ” pentru reclame în Europa.

Chiar dacă noul plan de abonament al Meta pentru Europa a rezultat în urma unei bătălii juridice, platformele sociale bazate în întregime pe abonamente care erau gratuite ar putea fi ceva de urmărit.

X-ul lui Musk deja testează conturile plătite

Platforma X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, testează o taxă anuală de 1 dolar pentru noii utilizatori din Filipine și Noua Zeelandă, pentru a avea acces la funcții de bază, cum ar fi postarea, aprecierea și răspunsul la postări.

Proprietarul X, Elon Musk, a declarat că aceasta este cea mai bună modalitate de a elimina conturile de spam și roboții de pe platformă. În trecut, Musk a lansat ideea de a face din X o platformă complet cu plată.

Citește și: Elon Musk vrea să transforme X, fostul Twitter, în bancă

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel