Urmărește emisiunea live
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită intervenţia ministrului Grindeanu în problema restricţionării liberei circulaţii a camioanelor în Tirol
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Valentina Miu
WhatsApp
Inquam Photos / George Călin
Inquam Photos / George Călin
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere  ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să intervină împotriva deciziei Austriei privind restricţionarea liberei circulaţii a camioanelor în Tirol la Consiliul UE din 1 iunie 2023, potrivit unui comunicat remis miercuri Agerpres. 

Potrivit sursei citate, transportatorii solicită intervenţia ministrului Sorin Grindeanu pentru a determina Comisia Europeană să declanşeze procedura de infringement privind restricţionarea liberei circulaţii.

„Restricţiile de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol afectează activitatea transportatorilor rutieri români care operează transporturi rutiere internaţionale în UE”, se arată în comunicat.

Transportatorii rutieri de mărfuri din România şi celelalte State Membre UE s-au confruntat în ultimii zece ani cu provocări serioase la tranzitarea Austriei din cauza numeroaselor restricţii de trafic din Tirol şi a unei politici active de transfer modal, susţin transportatorii.

Conform UNTRR, Austria limitează libera circulaţie a camioanelor, aplicând un set de măsuri de descurajare a tranzitului rutier de mărfuri: restricţia de circulaţie sectorială potrivit căreia anumite grupuri de mărfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutieră prin Tirol, restricţii cantitative asupra numărului de vehicule grele de marfă permise pe axa Nord-Sud a autostrăzii A12, respectiv tratarea în bloc a vehiculelor grele de marfă la frontiera germano-austriacă ('Blockabfertigung'), creând cozi ale camioanelor la frontieră.

Reprezentanţii UNTRR spun că Austria aplică restricţii de conducere pe timpul nopţii sau limitează folosirea vehiculelor grele de marfă aparţinând anumitor clase Euro.

„De-a lungul anilor, Austria a înăsprit aceste măsuri deosebit de împovărătoare pentru operatorii români şi europeni de transport rutier de mărfuri. Totodată, în ciuda eforturilor considerabile de a creşte oferta de transport feroviar de marfă şi capacitatea de transport combinat, aceste eforturi s-au dovedit insuficiente pentru a atenua provocările create de multiplele restricţii de circulaţie austriece, afectând funcţionarea lanţurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene”, se arată în comunicat.

Conform UNTRR, Comisia Europeană întârzie să acţioneze, cu toate că industria transporturilor rutiere a făcut numeroase solicitări.

„Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR, alături de BGL - Germania, IRU şi asociaţii profesionale de transport rutier din Austria, Franţa, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Ceha şi Polonia, a transmis numeroase scrisori Comisiei Europene privind restricţiile de circulaţie a camioanelor impuse în Tirol, care sunt contrare legislaţiei europene, solicitând în mod repetat deschiderea procedurilor de încălcare a dreptului comunitar (infringement) împotriva Austriei”, se arată în comunicat. În ciuda presiunilor, Comisia Europeană nu a luat nicio măsură împotriva Austriei pentru a opri obstacolele la liberă circulaţie a mărfurilor pe această importantă rută de legatură transalpină.

De curând, actualul Guvern italian a crescut presiunea asupra CE şi cere în mod activ acţiuni legale împotriva Austriei la următorul Consiliu UE al miniştrilor de Transport.

În acest mod, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii din România să intervină ferm împotriva restricţiilor impuse tranzitului camioanelor în Tirol în cadrul Consiliului UE al Miniştrilor Transporturilor din 1 iunie 2023 şi să ceară Comisiei Europene să iniţieze de urgenţă proceduri de încălcare a dreptului comunitar împotriva Austriei.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 care are peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel