Data actualizării:
Data publicării:

UE impune noi reguli pentru Facebook și Twitter privind conținutul

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Tracy Le Blanc/ Pexels
Fotografie de la Tracy Le Blanc/ Pexels

Facebook, Twitter, TikTok și alte rețele de socializare vor trebui să pună în aplicare eliminarea conținutului ilegal și dăunător, în caz contrar se vor confrunta cu amenzi usturătoare în temeiul Legii privind serviciile digitale a Uniunii Europene.

Comisia Europeană va desemna 19 platforme online foarte mari (VLOP) și motoare de căutare care vor intra sub controlul legii ample privind conținutul online. Aceste platforme se vor confrunta cu cerințe stricte, inclusiv eliminarea rapidă a conținutului ilegal, asigurarea că minorii nu sunt vizați cu reclame personalizate și limitarea răspândirii dezinformării și a conținutului dăunător, cum ar fi hărțuirea cibernetică, informează Politico.

”Cu o scară mare vine o mare responsabilitate”, a declarat comisarul UE pentru piața internă, Thierry Breton, într-un briefing cu jurnaliştii. ”În 25 august, cu alte cuvinte, exact patru luni de acum, platformele online și motoarele de căutare cu peste 45 de milioane de utilizatori activi... vor avea obligații mai puternice”.

Companiile vizate

Printre companiile desemnate cu peste 45 de milioane de utilizatori în UE se numără:

— Opt platforme de social media, și anume Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest și Snapchat;

— Cinci piețe online, și anume Amazon, Booking, AliExpres, Google Shopping și Zalando;

— Alte platforme, inclusiv magazinele de aplicații Apple și Google, Google Maps și Wikipedia și motoarele de căutare Google și Bing.

”Sunt deosebit de îngrijorat de sistemul de moderare a conținutului sau Facebook, care este o platformă, care joacă un rol important în formarea opiniei”, a spus Breton.”Meta trebuie să-și investigheze cu atenție sistemul și să-l repare, acolo unde este necesar, cât mai curând posibil”, a mai spus acesta.

Noile reguli 

Aceste platforme vor trebui să nu mai afișeze reclame pe baza datelor sensibile precum religia și opiniile politice.

Conținutul generat de inteligență artificială, cum ar fi videoclipurile și fotografiile manipulate, cunoscut sub numele de deepfakes, va trebui să fie etichetat.

Companiile vor trebui, de asemenea, să efectueze evaluări anuale ale riscurilor pe care platformele lor le prezintă pentru o serie de probleme precum sănătatea publică, siguranța copiilor și libertatea de exprimare. Li se va cere să-și stabilească măsurile pentru modul în care abordează astfel de riscuri. Prima evaluare va trebui finalizată pe 25 august. 

Amenzile pot ajunge până la 6% din cifra lor de afaceri anuală globală, iar cazurile foarte grave de încălcare pot duce la interdicții temporare pentru platforme.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel