Ultimul zbor al acestui Airbus A300 a durat puțin mai mult de trei ore, iar aterizarea a fost așa cum a fost planificată: blândă și perfectă, relata la vremea respectivă presă locală din Kusadasi. Cu toate acestea, după această aterizare, în largul portului turcesc Kusadasi, Airbus-ul A300, construit la Toulouse în 1980, nu va mai decola niciodată.
Avionul a fost scufundat în apropierea de coasta Mării Egee pentru a servi drept atracție pentru scafandri. Încet, încet s-a acoperit de alge și floră marină, iar o scufundare aici costă 25 de euro. Avionul de 36 de ani a fost cumpărat în 2016 de municipalitatea Aydin de la o companie privată de aviație pentru 270.000 de lire turcești (64.000 de lire englezești).
VIDEO 1
Acest Airbus A300 a efectuat mii de ore de zboruri, de la lansarea sa pe 14 martie 1980. După aproape 20 de ani de funcționare pentru compania Olympic Airways, avionul a fost redirecționat pentru Cargo. Din iunie 2006, A300 a cărat mărfuri pentru Turcia, înainte de a fi retras din serviciul activ când costurile de inspecție ridicate au arătat că avionul nu mai era profitabil.
VIDEO 2
Aeronava a fost achiziționată cu ajutorul sponsorilor. A fost dezmembrat și a făcut drumul de la Istanbul la Kusadasi, unde A300 a fost din nou complet asamblat și pregătit pentru a se scufunda chiar lângă intrarea în portul Kușadası. Toate părțile periculoase, obstacolele din interior, precum și geamurile și piesele ascuțite au fost îndepărtate profesional, înainte de a fi pregătit pentru ”zborul final” spre fundul mării.
VIDEO 3
După puțin mai mult de trei ore, avionul s-a lipit de fundul mării. La adâncimea de 22 de metri, A300 este acum pe un fund nisipos. Adâncimea de scufundare este de aproximativ 17 metri, iar locul scufundării are o vizibilitate medie de 10 până la 15 metri.
A fost prima dată când Turcia a scufundat o aeronavă atât de mare. Autoritățile turce au scufundat avionul Airbus A300 pe coasta Mării Egee în 2016 cu scopul de a atrage turiști în regiune, acolo începând a se dezvolta un mic recif artificial, ca o atracție pentru numeroșii doritori de scufundări.
Citește și: Destinaţii de vacanță. Preferințele românilor - vacanţa de vară 2018
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cumpărăturile online iau amploare. Cristian Pelivan: „Tot mai mulți români au plasat cel puțin o comandă online în ultimul an”
- Postul rezervat al lui Iohannis. Sociolog: „Problema e că legea nu specifică acest lucru”
- Conexiunea dintre medicină și credință. Academicianul Leon Dănăilă: „Mă duceam la biserică în fiecare duminică”