Transalpina intră în reparaţii, la nici un an de la inaugurare
Transalpina (DN 67C), considerată cea mai înaltă şi mai frumoasă şosea din România, cu o lungime de 148 de km, va intra în reparaţii, la niciun an de la inaugurare. Drumul face legătura între localitatea Novaci (Gorj) şi Sebeş (Alba), iar de la Obârșia Lotrului se poate ajunge la Brezoi, pe Valea Oltului, șoseaua străbătând judeţele Gorj, Vâlcea, Sibiu şi Alba.
Cunoscută ca și "Drumul Regelui, Transalpina a fost construită fără aviz de mediu, fapt ce a determinat o serie de anchete, fiind pe punctul de a se închide circulația până la obținerea tuturor avizelor.
Lucrările de asfaltare pe Transalpina au început în 2009 şi ar fi urmat să fie gata până la sfârşitul anului 2013. După ce firma constructoare, Romstrade, patronată de Nelu Iordache, a intrat în insolvenţă, lucrările au fost sistate. De altfel, un raport al Curții de Conturi relevă faptul că Transalpina a fost construită ilegal.
Drumul are nevoie de executarea mai multor lucrări, între care se numără montarea de parapeţi, finalizarea unor poduri, executarea zidului de sprijin pe o lungime de 5 km, dar şi lucrări de semnalizare verticală sau marcaj axial, potrivit adresei trimise de CJ Alba către ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Inters Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova şi citată de alba24.ro.
Potrivit răspunsului trimis de CNADNR către CJ Alba şi citat de Agerpres, finanţarea lucrărilor la DN 67C se realizează prin sistem credit furnizor, iar plăţile efectuate până în prezent, cu Bilete de Ordin, sunt la nivelul indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, fapt pentru care lucrările au fost suspendate din 5 octombrie 2012, nefiind încă emis ordinul de reluare a acestora.
Pe Transalpina mai sunt de executat lucrări fără de care drumul riscă să devină unul necirculabil, potrivit reprezentanţilor CJ Alba. Astfel, pe sectorul de drum cuprins între Sebeş şi limita cu judeţul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepţia poziţiilor kilometrice 86-91, 96-102, 116-117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News