Eixstă linii de cale ferată care se întind inutil pe bulevarde importante ale Bucureștiului, o capitală aflată în topul primelor zece orașe ale lumii în privința aglomerației. Sutele de mii de șoferi din zona metropolitană sunt obligați să îndure zilnic traficul infernal cauzat, printre altele, și de aceste treceri la nivel cu calea ferată care, în bună măsură, au devenit niște capcane pentru mașini.
Cine răspunde?
DCNews a făcut demersuri pentru a afla cine este responsabil de aceste căi ferate, "întreținute" parțial, pline de rugină și pe care nu s-a mai văzut trecând, de mulți ani, vreo locomotivă. Însă ele continuă să existe și să ocupe spațiu important într-un oraș sufocat, în care bulevardele devin locuri de staționare la orele de vârf.
În urma adresei făcute către Primăria Municipiului București, pentru a afla cine sunt proprietarii și beneficiarii acestor linii ferate, dar și cei responsabili de întreținerea trecerilor la nivel, am primit un răspuns prin care am fost direcționați către CFR-ul, care ar fi singurul răspunzător. Răspunsul CFR-ului contrazice parțial răspunsul PMB și scoate la lumină o reală problemă.
"Liniile de cale ferată, inclusiv trecerile la nivel, prezente pe raza Municipiului Bucureşti se află în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și preponderent, în administrarea societăţilor comerciale ce deţin linii ferate industriale.", răspunde CFR SA.
Încurcați în procedură
Documentarea DCNews cu privire la liniile ferate neutilizate, care însă mănâncă din spațiul atât de important și indirect timpi de deplasare pentru șoferi, a fost confirmată de CFR SA. "Liniile ferate neutilizate, aflate în administrarea CFR SA, sunt linia 301 Kf Progresu- Rahova şi linia 301 Kg Rahova – Cotroceni. Sunt întreprinse demersuri pentru casarea liniilor neutilizabile. Dezafectarea acestora este posibilă doar după parcurgerea tuturor etapelor necesare, în conformitate cu prevederile legale privind casarea mijloacelor fixe aflate în domeniul public al statului", răspunde CFR SA.
Miercuri vă vom prezenta situația trecerilor la nivel cu calea ferată în București și sumele cheltuite de CFR SA pentru întreținere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Traian Băsescu - Marian Vanghelie, ceartă în direct! ”Vedeți ce spuneți că eu am înregistrări”/ ”O să iasă la lumină”. Fostul președinte a închis telefonul
- Când vor scădea prețurile locuințelor din România și marea modificare din Noua Casă. Nancu (FNGCIMM) vine cu o veste excelentă