Toți ȘOFERII trebuie să știe asta. Gest BANAL care te SALVEAZĂ. Titi Aur avertizează: Îţi va turti capul, gâtul, coloana. E suficient să se întâmple o dată în viaţă!
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS care este poziţia corectă a unui şofer în maşină, dar şi care sunt avantajele statului corect la volan.
"Aşa cum am mai spus, în România nu avem şcoli de şoferi, ci şcoli de luat permisul. De câte ori spun asta, reacţionează instructorii, că 'hai, dom'le, dar ce, noi nu ne facem treaba?'. Într-adevăr, sunt unii instructori foarte bine pregătiţi şi foarte bine intenţionaţi, dar sunt şi instructori care trec foarte repede peste multe lucruri. Din păcate, chiar şi cei foarte bine intenţionaţi nu ştiu foarte multe lucruri, pentru că nu sunt instruiţi suficient.
Primul lucru cu care se începe un curs de conducere defensivă şi ar trebui să se înceapă şi o şcoală de şoferi este poziţia la volan. Este ceva aparent banal, dar care îţi dă foarte multe direcţii în sensul de siguranţă şi eficienţă. Modul în care stai la volan te ajută să nu oboseşti, dar şi să reacţionezi repede şi corect în situaţii limită.
Asta înseamnă că dacă stai incorect, fie vei avea dureri şi vei fi tensionat, mai ales dacă conduci mult, fie nu vei fi capabil să reacţionezi rapid. Plus, în cazul unui accident vei fi afectat foarte tare.", a explicat Titi Aur pentru DC NEWS.
Care este poziţia ideală la volan
"Scaunul se reglează pe înălţime, se reglează faţă-spate, totul în funcţie de nişte parametri. La volan îţi doreşti să ai vizibilitate, să ajungi la comenzile maşinii şi să fii într-o poziţie confortabilă, mai ales la drum lung. Pe direcţia faţă-spate, scaunul se reglează astfel încât piciorul stâng să aibă genunchiul uşor flexat când calci ambreiajul până la capăt. Asta pentru că în cazul unui impact, reflexul este să te împingi în volan şi picioare. Dacă picioarele sunt întinse, cedează una dintre încheieturi. Dacă este puţin flexată, pentru că scaunul e reglat corect, atunci în impact, piciorul va amortiza şi impactul va fi mai mic.
Spătarul se reglează ca să stai cât mai vertical, dar în aşa fel încât dacă întinzi mâna peste volan, volanul să fie la încheietura mâinii. Pentru că atunci când laşi mâinile corect pe volan, cotul să fie puţin flexat. Pentru că atunci când ai virat, să nu fii nevoit să te duci în faţă, ci să poţi roti uşor volanul. Dar şi ca să poţi manevra corect volanul când trebuie să eviţi ceva. Dacă eşti prea pe spate, ca la bar, când ajungi într-o situaţie limită, trebuie să îţi corectezi poziţia şi abia apoi să reacţionezi. Pierzi acea fracţiune de secundă importantă şi faci accident.
Dacă eşti în poziţia corectă, ajungi corect la schimbător, ştergătoare, semnalizare, tot. Le acţionezi corect pe toate, reacţionezi corect într-o situaţie limită şi eşti protejat în cazul unui accident.
Inclusiv înălţimea scaunului trebuie să fie cât mai jos. Nu trebuie să vezi botul maşinii, trebuie să vezi în faţă. Cu cât eşti mai sus pe scaun, în cazul unei răsturnări vei fi vulnerabil. Plafonul îţi va turti capul, gâtul, coloana. E suficient să se întâmple o dată în viaţă!", a mai spus specialistul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News